La secció al Barret Picat n. 243

A finals de desembre va publicar-se el número 243 de la revista Barret Picat. A continuació podreu veure la nostra secció:

Tres setmanes tancats

El passat divendres 30 d’octubre va entrar en vigor una nova resolució que modificava les mesures per a la contenció del brot epidèmic de COVID-19 a Catalunya durant un mínim de dues setmanes.

El primer anunci sobre les noves mesures ens va deixar força tranquils, ja que especificava que els ensenyaments de règim especial (és a dir, escoles de música i conservatoris) podrien mantenir l’activitat presencial.

Tanmateix, la publicació definitiva va afegir un matís que no podia llegir-se als documents provisionals. Ara resultava que només podien mantenir l’activitat presencial els centres que impartissin ensenyaments de règim especial reglats, la qual cosa excloïa les escoles de música del conjunt perquè són centres d’ensenyaments de règim especial no-reglats.

La notícia, evidentment, va ser un gerro d’aigua freda, no tant pel fet d’haver de prendre mesures per a evitar la propagació del coronavirus (fins aquí, podríem estar-hi d’acord), sinó pel greuge comparatiu que es produïa entre els nostres ensenyaments i els altres. Malgrat que no hi havia cap registre de contagis en escoles de música; malgrat la feina que s’havia fet durant l’estiu per a adaptar espais, grups i, en definitiva, vetllar per la seguretat de tothom sense deixar d’oferir un ensenyament presencial i de qualitat; malgrat l’elaboració d’un Pla d’organització basat en les mateixes directrius que escoles i instituts; les escoles de música van ser l’única peça del sistema educatiu forçada a tancar.

Les classes telemàtiques

A diferència del curs passat, aquest curs tothom sabia que era molt probable que en algun moment haguéssim d’impartir l’ensenyament a distància, per moltes mesures que es prenguessin durant les sessions presencials.

És per això que tan bon punt va entrar en vigor la resolució esmentada vam posar en marxa tot el conjunt d’eines telemàtiques que havíem pogut obtenir abans de començar el curs i, així, professorat i alumnat, tothom amb el seu usuari de centre, va poder començar a treballar amb Classroom, Meet, Gmail, etc., des del primer dia.

Amb la premissa de mantenir l’horari assignat a principi de curs i fer totes les sessions virtuals a temps real, amb la possibilitat de realitzar algunes tasques complementàries si convenia, durant aquest nou tancament van poder-se realitzar totes les assignatures amb força èxit. Si més no, l’equip docent de l’Escola de Música va estar al peu del canó des del primer instant, donant servei i atenent les diferents situacions amb dedicació i professionalitat, i tots i totes fem una valoració positiva del període.

Tornem a l’escola de música!

També a diferència del curs passat (recordem que al març van anunciar el tancament dels centres educatius durant dues setmanes però al final van ser els tres mesos que quedaven fins a acabar el curs), aquest cop el tancament sí que va ser temporal, ja que el 21 de novembre entrava en vigor una nova resolució que permetia tornar a oferir ensenyament presencial també als ensenyaments de règim especial no-reglats.

Finalment, doncs, el tancament havia durat unes tres setmanes, i des del 23 de novembre ja podem tornar a fer classes presencials a l’Escola de Música, amb totes les mesures que ja s’aplicaven des del setembre i amb grups d’un màxim de 6 alumnes per aula.

Ara toca esperar (i també contribuir) que l’evolució de la pandèmia sigui favorable, però sigui quina sigui la situació estarem preparats per a fer-hi front.