3r visita el COSMOCAIXA: Els camins de l’electricitat

El dijous, 12 d’abril, els alumnes de tercer de l’escola La Sínia vam visitar el museu del CosmoCaixa,a Barcelona, per fer un taller relacionat amb l’electricitat: Els camins de l’electricitat.

Només arribar ens vam presentar a l’Aïda qui va portar l’activitat. Ella ens va explicar què és l’electricitat i com es genera a partir de diferents experiments.

El primer experiment per observar l’electricitat estàtica ho van fer uns companys amb un tub de plàstic(PVC) i un drap de cotó,el fregaven molt fort amb el tub i tiraven un papers que es quedaven enganxats al tub com conseqüència de l’electricitat estàtica.

A continuació, un altre company va sortir i amb un plàstic fregaven la seva esquena molt fort i ràpid , d’aquesta manera quan posava en contacte el seu nas amb una bombeta , aquesta s’il·luminava perquè el seu cos estava carregat d’electricitat estàtica.

Per parelles, vam posar a sobre de la taula un porexpan que havíem de fregar amb un plàstic per aconseguir electricitat i conduir-la a una planxa de metall.

Seguidament ens van fer l’explicació de com es manifesta l’electricitat a la natura a partir dels llamps i vam continuar fent més experiments relacionats amb tot aquest tema.

De tota aquesta sessió vam aprendre que és l’electricitat, com es produeix, com es mesura, què són els àtoms, què són carregues positives i negatives, que l’electricitat estàtica és la que podem trobar a la naturalesa, les diferents formes de obtenir electricitat d’una manera natural sense contaminar ( vent, sol i aigua). D’altra banda vam aprendre quins són els conductors i no conductors de l’electricitat ,així els metalls són els millors conductors i els plàstics són els millors aïllants i per últim, que l’electricitat és molt perillosa.

Va ser una sortida molt interessant on tothom va participar de diferents activitats molt divertides i didàctiques.

Recomanem a les persones que us agradi aquest tema anar a fer aquest taller.

Entrant al següent enllaç podeu veure unes quantes fotografies d’aquesta sortida!

Els alumnes de 3r