Calendari i publicació de llistats

El període de preinscripció s’inicia al març i acaba amb la formalització de la matrícula. Durant aquest temps, hi ha dates i terminis que has de tenir presents, ja que determinen l’assignació final de places als centres educatius:

• 27 de febrer de 2024: Jornada de portes obertes a l’escola Montserrat Solà. Podràs conèixer el nostre Projecte Educatiu, veure les nostres instal·lacions abans o després de la presentació, al teu propi ritme, i fer les teves consultes a les persones de la comunitat educativa. Si necessites consultar la presentació o la documentació de les jornades, et facilitem l’enllaç > Jornada de portes obertes.
  • 5 de març de 2024: Publicació de l’oferta inicial de places escolars. Fes la teva consulta mitjançant l’enllaç > Oferta inicial de places escolars.
  • Del 6 al 20 de març de 2024: Presentació de sol·licituds d’Educació Infantil (3-6 anys) i Primària (6-12 anys). És molt important respectar les dates, perquè les sol·licituds que es presentin fora d’aquest termini perdran totes les prioritats que haurien pogut tenir a l’hora d’obtenir la plaça. Els criteris de prioritat serveixen per donar una puntuació a cada sol·licitud. D’aquesta manera s’estableix l’ordre d’accés a les places de cada centre. Cal presentar la sol·licitud i adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui.
  • Fins al 22 de març de 2024: Presentació de documentació acreditativa que no hagis pogut adjuntar durant el període de presentació de sol·licituds.
  • 17 d’abril de 2024: Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional. Fes la teva consulta mitjançant l’enllaç > Consulta la llista de sol·licituds ordenada alfabèticament amb la puntuació provisional.
  • Del 17 al 22 d’abril de 2024: Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions).
  • 25 d’abril de 2024: Publicació de la llista de sol·licituds un cop resoltes les reclamacions. Fes la teva consulta mitjançant l’enllaç > Revisa la llista de sol·licituds ordenada alfabèticament amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions.
  • 30 d’abril de 2024: Sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts. El número de desempat per a la preinscripció escolar per al curs 2024-2025 és el: _____________
  • 2 de maig de 2024: Publicació de la llista ordenada. Després del sorteig, s’elabora la llista de sol·licituds per a l’assignació de places. En aquest cas, la llista ja no s’ordena alfabèticament, sinó tenint en compte les puntuacions de cada sol·licitud, de més a menys. Fes la teva consulta mitjançant l’enllaç > llista ordenada segons les puntuacions de cada sol·licitud, de més a menys.
  • 14 i 15 de maig de 2024: Període d’ampliació de peticions per a les sol·licituds de preinscripció d’alumnat amb necessitats educatives específiques derivades de situació socioeconòmiques desafavorides sense assignació (assignació d’ofici).
  • Del 29 al 31 de maig de 2024, ambdós inclosos: Període d’ampliació de peticions per a les sol·licituds de preinscripció sense assignació (assignació d’ofici). Si no s’ha obtingut cap plaça en els centres demanats i es tracta de sol·licituds per a I3, o en les quals s’ha marcat expressament que es vol una assignació d’ofici, durant aquest període es poden ampliar les peticions originals i demanar places en centres que en tinguin de disponibles, un cop fets ja els processos d’assignació. Després d’aquesta ampliació de la sol·licitud, es fa l’últim procés d’assignació tenint en compte aquestes peticions ampliades.
  • 7 de juny de 2024: Oferta final de places escolars. Fes la teva consulta mitjançant l’enllaç > oferta final de places escolars.
  • 10 de juny de 2024: Publicació de les llistes d’alumnes admesos i, si s’escau, de la llista d’espera. Fes la teva consulta mitjançant l’enllaç > llista d’alumnat admès i llista d’espera.
  • Del 18 al 26 de juny de 2024: al 28 de juny de 2023: Matricula de l’alumnat de 2n cicle d’educació infantil, primària i secundària obligatòria. Un cop s’ha publicat la llista final d’alumnes admesos en cada centre, comença el període de matriculació dels preinscrits amb plaça assignada.
  • 30 de setembre de 2024: Publicació de la llista d’alumnes matriculats al centre procedents del procés de preinscripció i admissió: 30 de setembre de 2024.

Trobaràs més informació al > Portal de Preinscripció del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.