Descobrint aspectes sobre la superfície

Les unitats de mesura sorgeixen en el dia a dia a classe. Tot comença quan es llança una proposta:

Folrem les taules de la classe amb paper d’embalar i representem a dins, qui i com som cadascú de nosaltres?

Perfecte! Quant paper d’embalar necessitem per a no malgastar-ne ni una mica?

Haurem de saber què mesura la nostra taula! El perímetre? L’amplada? La llargada? La SUPERFÍCIE.

Aprenem a mesurar la superfície de les nostres taules per després retallar a mida el paper que necessitem. Descobrim que la nostra taula mesura 3000 cm2. Què??? No ens ho imaginàvem gens! Ens costa de creure, així doncs, ho haurem de comprovar.

Per comprovar-ho, agafem els reglets numèrics i els anem col·locant a sobre de la taula.

És possible que a dins n’hi càpiguen 3.000?

Amb diferents valors de reglets omplim la taula i veiem que sí, que és possible!!!

ESCOLTA-HO….i ho oblidaràs,

MIRA-HO… i ho recordaràs,

FES-HO… i ho aprendràs!