8 de març: La nostra escola té nom de dona

En el marc del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones, donem a conèixer la biografia, la tasca realitzada i els valors de la dona que ha donat nom a la nostra escola: Montserrat Solà.

Montserrat Solà es va dedicar a educar nenes i nens, teixir una manera d’entendre la vida i la relació entre les persones, donar valor al coneixement, a la cultura, a la participació, la llibertat i la convivència.

Va néixer el 2 de juny del 1954 i va morir l’any 1999. Llicenciada en Biologia, va treballar a l’Institut Damià Campeny (de Mataró) i al Thalassa (de Montgat).  Va ser membre de la Secció de Ciències Naturals del Museu de Mataró i col·laboradora tècnica del Centre de Documentació i Experimentació en ciències i Tecnologia del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Amb motiu del seu compromís amb el món de l’educació i la pedagogia, el 8 de setembre de 2006, el ple de l’Ajuntament de Mataró va acordar posar el nom de Montserrat Solà a una de les escoles de nova creació que s’havien de construir a la ciutat. La nostra escola.