Sant Jordi a “cel obert”

Hem participat de l’activitat Biblioteca a cel obert que cada any organitzen les Biblioteques de Mataró i la Direcció d’Ensenyament. Aquest any ho hem fet a l’escola. Fa uns dies, els companys i les companyes de la biblioteca Antoni Comas ens van preparar diversos lots de llibres per a tota l’escola que els hem presentat als infants en el context de cada aula i al llarg de tota la setmana.

El dia de Sant Jordi, els contes, els llibres de còmics, d’aventures, d’endevinalles, de poemes, de cançons, els àlbums il·lustrats, els llibres muts, els pop up, els llibres de coneixements… van sortir de les seves caixes i van envair tots els racons de l’escola, fins i tot van sortir al pati, a la plaça dels Alocs i al parc de la Llibertat.

Els infants de Petits, acompanyats pels nostres gegants, en Minguet i la Mariona, van estar mirant, ben concentrats i autònomament, aquests llibres en un ambient tranquil i festiu, asseguts a l’aire lliure d’una BIBLIOTECA A CEL OBERT AL PATI!

A Mitjans-1, els nens i les nenes van fer una passejada pel parc de la Llibertat. Allà els esperaven la Carme Fernández (mestra jubilada de la nostra escola), en Pep Rubio (pare d’en Pol de la Farigola i la Laia de 4t-A) i en Manel Pertíñez (pare de l’Ignasi, mestre de la Menta). En un format semblant al del dia de la música, van interpretar contes, relats, poemes, trucs de màgia i algunes cançons a ritme de guitarra i harmònica. Tot plegat en un dia  de Sant Jordi assolellat i lluminós. Dies més tard, la passejada la van fer per dins de l’escola i van gaudir de les històries de la Lola Pelillos (interpretada per la Carme Lopera, mestra del Romaní) i dels contes Com amagar un lleó, que va explicar l’Ignasi Pertíñez (mestre de la Menta) i Els colors de l’Àfrica narrat per la Isa Múnera (secretària de l’escola i mestra de suport).

A Mitjans-2 la diada de Sant Jordi l’han celebrada amb un recorregut literari pels passadissos de l’escola. Cadascuna de les tutores i la mestra d’anglès han ofert als nens i a les nenes la lectura en veu alta d’un conte diferent en diversos espais que han condicionat especialment per a l’ocasió: teixits de colors, flors, plantes i altres elements han ajudat a activar l’atenció i captivar els infants amb els relats que havien triat. Els infants s’han emocionat de la màgia, els somnis i la imaginació que emana de cada relat.

I els nens i les nenes de Grans, han transformat el pati i la plaça dels Alocs en una Biblioteca a cel obert: han muntat les seves parades, han remenat, triat, llegit i gaudit de la selecció de llibres que la biblioteca Antoni Comas els havia preparat. Lectura i natura per gaudir de la diada!

Però això no és tot! Al matí, els nens i les nenes que fan acollida, encara mig adormits i amb l’emoció a flor de pell per la diada, van construir uns dracs que els van acompanyar durant tota la jornada.

I per cloure la diada de Sant Jordi, un grup de mares i pares de l’escola, ens van visitar per representar la seva versió particular de la llegenda.