Celebrem el dia internacional de la dansa

Des del 1982, el 29 d’abril es celebra el Dia Internacional de la Dansa. El Comitè Internacional de dansa de la UNESCO va proposar aquesta data per commemorar el naixement de Jean-Georges Noverre (29 d’abril de 1727), considerat el pare del ballet modern.

Deia en Joan Serra (Rubí, 1947 – Sant Esteve de Palautordera, 2013): “Ballem a la panxa de la mare, als braços del pare, caminant amb un amic, a la festa del poble… i amb el nostre moviment produïm la nostra vida, i sobretot movem les nostres emocions i les nostres sensacions. Ho fem a partir del nostre cor, del nostre cervell, del nostre estómac, de la nostra mirada i de la nostra terra. El nostre gest és propi, individual i col·lectiu, i amb un caràcter definit per l’entorn, el sento un signe d’identitat. La dansa, i també la dansa tradicional, és evolució, és canvi, és contemporaneïtat, és d’avui. La dansa és saber mirar, és percepció, improvisació, producció, experimentació i sobretot intuïció. Deixar fluir les teves emocions i sensacions i trobar l’expressió, simple i directa, d’aquest cos orgànic, mental i energètic. La dansa es troba en el gest més simple, en l’encontre més inesperat.”

A l’escola, enguany, ho hem celebrat el primer divendres de maig. Durant els moments d’entrada i de sortida de la tarda, els nens, les nenes i les seves famílies han trobat una proposta de dansa a la placeta del Lledoner, davant del gimnàs i al vestíbul de l’entrada principal. Les persones que han participat són famílies de l’escola: la Sílvia (hip-hop, mare de l’Atzar de la Riera de Sant Simó), l’Ester (sevillanes, mare de l’Éric de 5è-A), l’Enriqueta (country, àvia de la Gina del Paler i la Maria de Mata), la Mara (hip-hop, germana d’en Yeray de 4t-A), la Cèlia (contemporani, filla de la Susana) i la Maria (contemporani, mare de l’Uma del Mandariner i de l’Arç del Romaní).

A totes vosaltres, moltes gràcies per la vostra participació i col·laboració!

Us deixem un petit tast d’aquesta activitat que forma part del nostre projecte d’art:

Imatge d’en Joan Serra Vilamitjana: https://www.nuvol.com/teatre-i-dansa/i-ballarem-ballarem-ballarem-16095