Escoles i instituts per a la conservació del medi marí

El curs 2020-2021 la nostra escola va participar en el projecte “Escoles i Instituts per a la Conservació de la vida marina”, organitzat per la Fundació CRAM i amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Va ser un projecte molt enriquidor, tant per a l’equip de mestres com per als infants que el van viure. Concretament van ser els grups de El Magraner (Petits), L’Espígol (Mitjans-1), La Riera de Sant Simó i Les Cinc Sènies (Mitjans-2) i els nens i les nenes de 4t-A (Grans). L’experiència es va basar en una formació docent molt complerta i interessant, en una visita de l’equip del CRAM a cadascun del grups participants, molt adequada a l’edat dels infants i alhora mot motivadora, i en tot un procés d’aprenentatge diferent a cada grup, en funció d’una pregunta investigable i un valor essencial comú: la preservació de la vida en el nostre mar. En tots els casos va ser fàcil engrescar els nens i les nenes que, amb les seves idees i inquietuds, van ser els protagonistes de tot el procés.

Considerem bàsic per a la vida que puguem gaudir dels nostres entorns naturals des del sentit de la cura. Per anar creant aquest vincle de respecte, amor, cura i conservació pel medi, cal donar als infants oportunitats reals de relació i de coneixença.

Ens fa molta il·lusió compartir la publicació resultant d’aquest treball. Podeu clicar en el següent enllaç: Projecte final Escoles i Instituts per a la conservació de la vida marina.

Agraïm a la Fundació CRAM la tasca que fan i l’acompanyament rebut. Continuem fent camí a favor de la vida i de la preservació del nostre medi més proper.