Escoles i instituts per a la conservació del medi marí

Durant el curs 2020-2021 la nostra escola ha participat en el projecte “Escoles i Instituts per a la Conservació de la vida marina”, organitzat per la Fundació CRAM i amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Ha estat un projecte molt enriquidor, tant per a l’equip de mestres com per als infants que l’han viscut. Concretament han estat els grups de El Magraner (Petits), L’Espígol (Mitjans-1), La Riera de Sant Simó i Les Cinc Sènies (Mitjans-2) i els nens i les nenes de 4t-A (Grans). L’experiència s’ha basat en una formació docent molt complerta i interessant, en una visita de l’equip del CRAM a cadascun del grups participants, molt adequada a l’edat dels infants i alhora mot motivadora, i en tot un procés d’aprenentatge diferent a cada grup, en funció d’una pregunta investigable i un valor essencial comú: la preservació de la vida en el nostre mar. En tots els casos ha estat fàcil engrescar els nens i les nenes que, amb les seves idees i inquietuds, han sigut els protagonistes de tot el que han estat capaços de construir.

Els infants s’han sentit satisfets amb la feina que han fet i han pres molta consciència sobre la importància de la conservació del medi marí. Considerem bàsic per a la vida que puguem gaudir dels nostres entorns naturals des del sentit de la cura. Per anar creant aquest vincle de respecte, amor, cura i conservació pel medi, cal donar als infants oportunitats reals de relació i de coneixença.

En aquestes pàgines, us mostrem alguns dels projectes duts a terme.