Comunicat: Esmorzars i al·lèrgies

Els casos d’al·lèrgies alimentàries en la població infantil són cada cop més nombrosos. Per a molts nens i nenes significa haver d’adaptar certs hàbits per mantenir un estat òptim de la seva salut. Aquest és el cas d’alguns nens i nenes que conviuen a la nostra escola, alguns d’ells amb reacció greu només per contacte.

Com podem contribuir a oferir-los un entorn lliure de riscos a l’escola?

Alguns dels infants que tenen al·lèrgia encara no són conscients de les seves limitacions, per tant és convenient que famílies, mestres i equip de menjador i serveis, tinguem en compte les següents orientacions a fi que tots els nens i les nenes puguin gaudir de la seva estada a l’escola amb seguretat i normalitat.

Per part de l’equip de mestres:

• L’esmorzar el farem a l’aula abans de sortir al pati.
  • Procurarem que tots els nens i les nenes es rentin les mans i els llavis després d’esmorzar i dinar.
  • Els aniversaris els celebrarem amb el grup amb una activitat específica. No consumirem ni coques ni pastissos.

Per part de les famílies: Per l’esmorzar i el berenar (acollida i activitats extraescolars) dels vostres fills i filles recomanem que eviteu portar fruits secs i qualsevol aliment que en porti (xocolates combinades amb fruits secs, cremes de cacau tipus Nocilla© o Nutella©, pans amb fruits secs…), formatges i productes làctics en general i productes que portin ou.

Per part de tothom:

• No oferirem MAI cap tipus d’aliment a altres nens i nenes que no sigui el que aporten les seves famílies.
  • Durant el pati obert dels divendres s’oferirà fruita i/o entrepans.

Tot allò que aconseguim fer juntes és una gran mostra d’empatia i solidaritat.
Gràcies per la vostra col·laboració!