Projecte ÓS BRU

OBJECTIUS:
• Elaborar l’arbre genealògic reduït de l’ós bru al Pirineu
• Cercar similituds i diferències entre l’arbre genealògic dels humans amb el de l’ós bru
• Identificar i classificar els rastres i restes més comuns de la fauna del país de l’ós
• Utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
• Manejar correctament instruments d’observació i mesura.
• Entendre el concepte d’espècie paraigües, amb l’exemple de l’ós bru
• Identificar els elements més importants de cadascun dels àmbits: cultura i patrimoni, espai compartit, hàbitat i ós bru
• Detectar els punts forts i febles actuals de l’ós bru
• Entendre el valor del coneixement i la informació, per a la conservació del territori

Àrees implicades: Coneixement del medi .

RESUM:
Duem a terme un Projecte sobre l’Ós Bru per tal de conèixer el seu hàbitat , costums …… amb les següents activitats:

Una família complicada
Descoberta de la família complicada de l’ós bru, amb la construcció d’un arbre genealògic real reduït de l’ós bru als Pirineus, del que se’n podran treure moltes conclusions sobre els vincles “familiars” d’aquesta espècie.
Els apunts de Mr Jeff
Els alumnes mitjançant diferents dinàmiques d’identificació dels rastres i restes, hauran d’esbrinar quins son els noms de les espècies que completen aquest recull.
Aquesta, és una activitat per conèixer en detall les diferents senyals de la fauna (petjades, femtes, banyes, restes de pinyes rossegades, pèls,…) que habita al país de l’ós bru
El paraigües de l’ós bru
Preguntes, endevinalles i petits enigmes de cadascun dels quatre àmbits (ós bru, hàbitat pirinenc, espai compartit i finalment, cultura i patrimoni), per tal d’evitar que l’ós bru caigui pel tub de la conservació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>