Trobada de ZER

Vinyet. 2n de primària

El divendres passat vam arribar al local social, vam esmorzar i vam anar a la pista de la piscina. Vam fer uns jocs. Al primer joc vam fer un nus (un  joc que feiem un nus amb les mans). Al segon joc, el del donut havia uns quants al davant d’una rodona, uns quants al mig i ens anàvem preguntant el seu nom, el seu color preferit i el seu menjar preferit. Després vaig conèixer una noia que es deia Amina i al centre cívic vaig conèixer l’Elisenda Roca i després vam anar a dinar i vam veure un teatre. Va explicar tres contes: el primer era “La caputxeta vermella”, el segon era “l’Antonio” i el tercer, “el Joan que no sabia que regalar-li”.

Amal. 4t de primària

L’excursió de la ZER va ser molt divertida perquè vam conèixer Elisenda Roca, que és una escriptora. Després vam jugar al parc. Vam fer dues rotllanes, una davant i l’altra al darrere, ens vam girar i el nen que ens tocava li havíem de preguntar quin peu feia i el color preferit. Després, per fi, vam anar a dinar i vam veure un espectacle.

Elna. 1r de primària

DIVENDRES VAM ESMORZAR I DESPRÉS VAM JUGAR AMB UN JOC DE DESENREDAR. DESPRÉS VAM JUGAR AMB UN QUE FÈIEM TRES RODONES I PARLÀVEM SI EM TOCAVA I ENS MIRAVEN A LA CARA I ENS PREGUNTÀVEM COSES. DESPRÉS VAM JUGAR AL PEDRA PAPER TISORA I DESPRÉS VAM ANAR AL LOCAL SOCIAL ON FEM IOGA. VAM ANAR AMB L’ELISENDA ROCA I LI VAM LLEGIR LES PARAULES I VAM ANAR ESGLÉSIA D’ULLDEMOLINS I ERA EL NÚMERO CINC I VAM ANAR A DINAR AL LOCAL SOCIAL. DESPRÉS DE DINAR VAM VEURE UN ESPECTACLE DE TRES CONTES MOLT GRACIOSOS D’UNA CAPUTXETA VERMELLA I ELS ALTRES NO ME’L SE I VAM MARXAR CAP A CLASSE I DESPRÉS CAP A CASA.

Ònia. 5è de primària

El divendres passat les escoles de la ZER van vindre aquí a fer unes activitats. Primer de tot els vam esperar al local social. Quan van arribar els vam saludar. Vam entrar al local social i vam esmorzar tots junts fent una rotllana. Quan vam acabar vam començar a fer les activitats. Primer els de cicle superior vam anar al centre cívic, allà en Sergi ens va explicar l’any Amigó. Després ens va portar a l’església de Jaume Amigó. Quan vam acabar de l’any Amigó vam anar a veure l’Elisenda Roca. Nosaltres ens vam llegir un llibre seu que es deia “On Off” i vam començar un altre que es deia “La muntanya Calavera”. Ella ens va explicar una mica els dos llibres. Després vam anar a fer jocs al parc. Allà vam provar truita amb suc. Després vam anar a dinar tots junts al local. Quan vam acabar de dinar ens van fer un espectacle on ens explicaven tres contes inventats.

Moha. 3r de primària

El dilluns van vindre totes les escoles de la ZER a Ulldemolins i quan estaven tots junts van anar al local social a esmorzar. Quan van acabar ens van dividir en tres grups: el grans, els mitjans i infantil. Nosaltres eren el dels mitjans. Vam anar al parc i van jugar a 4 jocs. Al pedra, paper i tisores, el gegant, el joc de desenredar, el de les preguntes i el de pica paret. Després quan hem acabat hem anat al pla de l’església i vam entrar i ens va explicar coses sobre l’església i el Felip ens va explicar la historia de l’òrgan. Quan vam acabar van anar al centre cívic i van veure l’Elisenda Roca i ens va llegir 2 llibres i li vam regalar paraules típiques d’Ulldemolins, de Cornudella, de Prades i de Poboleda.  Després van tornar al local social, vam dinar i quan van acabar van veure un teatre. Ens va explicar 3 contes i quan acabar, vam anar al cole.

Andrés. 1r de primària

QUAN VAM ESMORZAR AL CENTRE CÍVIC ELS NENS VAM LLEGIR I VAM FER EL JOC DE LA TRUITA AMB SUC. VAM VISITAR L’ESGLÉSIA.

Noa. 5è de primària

El passat divendres 16 de novembre vam anar d’excursió, vam anar al nostre propi poble, Ulldemolins. Com que era una trobada de ZER vam esperar l’autobús dels altres pobles. Quan van arribar tots ens vam separar per grups.

Jo primer vaig anar a fer una activitat de l’any Amigó, ens van explicar quatre coses i vam veure un vídeo. Després vam anar a fer una petita xerrada amb l’autora Elisenda Roca. Per últim vam anar a la pista a fer uns jocs. Quan vam acabar vam dinar, vam jugar una mica i van marxar.

M’ha agradat molt aquesta trobada de ZER.

Bruna. 2n de primària

El divendres passat vam anar al local a esmorzar. Després vam anar a la pista i vam fer quatre jocs. El primer joc que vam fer és el de desenredar, el segon va ser el de parelles i preguntes, el tercer va ser el de pedra paper i tisores, i el quart va ser el de picaparet. Després vam anar a l’església i ens van explicar el de l’any Amigó. Després vam anar al centre cívic i vam conèixer la elisenda roca i ens va explicar un conte. Després vam anar al local i vam dinar i després ens van explicar tres contes.

Felip. 3r de primària

El divendres passat ens vam fer la trobada de ZER i vam anar a la pista i vam fer uns jocs per fer una truita amb suc. El primer que havíem de fer era un nus i l’havíem de desfer. Després vam fer preguntes i el joc de pedra, paper i tisores. Finalment vam jugar a pica paret. Vam anar a l’església, allí jo vaig explicar la història de l’òrgan. Durant la guerra civil, l’òrgan es va encimentar a un pilar perquè no el cremessin. Després vam parlar amb una escriptora que es deia Elisenda Roca. Vam dinar i ens van explicar tres històries.

Antonela. 4t de primària

El divendres primer de tot vam anar a esmorzar al local social amb tota la ZER. Després vam anar al centre cívic a fer l’any Amigó i ens van explicar com es va formar l’església d’Ulldemolins. Després vam anar amb l’autora que es deia Elisenda Roca, i ens va explicar una mica com feia ella els llibres. Primer com feia l’esquema i després va comentar el llibre. Després vam anar a la pista de tennis i vam fer un joc que era aconseguir la truita amb suc i després, vam anar a l’escola.

Dani. 6è de primària.

Divendres 16 de novembre, vam fer una trobada de ZER a Ulldemolins. A les 9 vam anar al local social. Allí vam esperar a que arribessin tots els autobusos. Els primers en arribar van ser els de Poboleda i després ja van arribar la resta. Quan van arribar tots vam esmorzar. Aproximadament a les 10 ja estàvem tots preparats per anar caminant cap el centre cívic una vegada allà vam pujar a la cafeteria on el Sergio, el pare de la Noa, ens va posar un vídeo del any Amigó. A l’acabar el video ens van donar a cada nen una maqueta del pla de l’església on seguidament vam anar. Al arribar vam entrar i vam seure allí, un altra vegada el Sergio ens va explicar coses sobre l’església al cap d’una estona ja vam acabar al sortir, ens van fer unes fotos i seguidament vam tornar al centre cívic, allí ens esperava l’Elisenda Roca, l’autora d’un llibre que estem llegint a la escola. El llibre es titula Misteri a la Muntanya Calavera, un llibre molt interessant. Allí vam estar una estona i alguns nens/es van llegir una definició. Al cap d’una estona a l’acabar vam anar cap al parc de la piscina allí vam fer 3 jocs molt divertits. A cada joc ens donàvem un ingredient per a fer una truita en suc de mentida. El primer joc ens havíem de separar en grups i donar-nos les mans per a enredar-nos. El segon es tractava de fer una rotllana petita i una gran envoltant la petita i amb la persona que et toqués quan giressim la rotllana ens havíem de trobar xocar la mà i asseure’s. I el tercer es tractava de fer una rotllana amb tots agafats de la mà i una persona al mig, la persona del mig havia de dir una cosa que li agradava, a qui li agrades s’havia de canviar de lloc. A l’acabar vam anar a dinar. Quan vam acabar tots de dinar un home ens va explicar tres històries molt gracioses al cap d’una estona ja havia acabat, vam recollir i marxar. M’ho vaig passar molt bé.

Teix. 2n de primària

El divendres passat vam anar amb la ZER.Primer vam anar a esmorzar al local social i després vam anar a la pista i vam fer jocs. Els jocs es deien un que era de fer nusos i desfer nusos, el pica paret, pedra paper tisora i un que era fer dues rotllanes i tu tindries una persona al davant. Després vam anar a l’església i vam fer any Amigó. Després vam anar amb l’Elisenda Roca i ens va explicar un dels seus llibres. Després vam anar a dinar al local social. Després vam veure un teatre que el feia un noi que es deia Ferran i ens va explicar tres contes.

Luna. 1r de primària

DIVENDRES PASSAT VAM ANAR AL LOCAL I VAM ESMORZAR, VAM ANAR A LA PISTA I VAM FER JOCS. DESPRÉS, VAM ANAR A L’ESGLÉSIA ENS VAN EXPLICAR L’ANY AMIGÓ. VAM ANAR AL CENTRE CÍVIC I VAM CONÈIXER A L’ELISENDA ROCA. VAM ANAR AL LOCAL A DINAR QUAN VAM ACABAR DE DINAR ENS VAN EXPLICAR TRES CONTES.

Mariam. 5è de primària

El divendres vam anar d’excursió amb la ZER, el primer va ser esperar els de Cornudella, Prades i Poboleda. Els vam esperar al local social. Els primer que van arribar van ser els de Poboleda, després Prades i finalment, Cornudella. Quan hi ha erem tots, vam esmorzar al local social fent una rotllana, i després vam fer grups. El primer que vam fer és l’any Amigó.  Ens van ficar un vídeo i ens van donar una maqueta de l’església d’Ulldemolins, vam anar a l’església del pla i van explicar com era abans. Després de l’any Amigó vam anar al centre cívic per anar amb l’Elisenda Roca, l’autora del llibre que es titula “El misteri a la muntanya Calavera”. Ens va explicar com va fer el llibre de Moltmort, després el del “Misteri a la muntanya Calavera”. Tots el de ZER vam fer paraules típiques del seu poble, li vam regalar una capsa plena de definicions de totes les escoles .

Després d’estar amb l’autora vam anar al parc de la piscina i abans de dinar havíem de fer uns jocs. El primer joc va ser fer dues rotllanes, una era més petita i una més gran.  Teníem una parella al darrera i havíem de donar voltes i quan paràvem havíem d’anar amb la nostra parella i abraçar-nos i seure al terra. El segon joc va ser una rotllana i deia per exemple a qui li agrada la xocolata i havíem de córrer i canviar de joc i qui quedava i al mig deia a qui li agrada una cosa i així fins aconseguir l’ingredient per fer una truita de mentira. L’últim joc va ser fer grups de vuit o deu persones, quan teníem els grups fets havíem d’enredar-nos i desenredar-se i així vam fer la truita amb suc. Vam tastar una truita amb suc, després de tastar la truita, vam anar a dinar al local social i vam dinar fent una rotllana. Després de dinar vam anar  jugar una mica i ens van explicar tres contes. El primer era la caputxeta vermella, l’home de negre i el Miquelet. Va ser divertida l’excursió amb la ZER.

Els texts heu llegit han estat treballats a classe. Són texts que els nens han escrit a la llibreta, que hem corregit de manera individual amb els mestres i que finalment publiquem per compartir-los amb tots vosaltres.