Els alumnes de 6è escriuen cartes als malalts de Covid-19

D’ençà que va començar el curs,  vam estar rumiant de quina manera podíem ajudar a aquelles persones que estan patint la Covid-19. Volíem mostrar la nostra solidaritat i ens semblava una bona oportunitat per transmetre-la i inculcar-la com un valor entre els nostres alumnes. Per això, en assabentar-nos de la iniciativa impulsada per diversos sanitaris per escriure cartes als malalts, no ho vam dubtar ni un moment!

En començar l’estat d’alarma, els familiar dels pacients amb Covid-19 només podien visitar-los durant una hora al dia. Així doncs, els pacients passaven moltes hores sols esperant aquella hora del dia en que veurien els seus familiars o en que passaria el metge per visitar-los. Aquesta solitud i aïllament està generant molta angoixa inclús als pacients que es recuperen i obtenen l’alta. I és que l’ésser humà és un ésser social i necessitem del contacte humà. Per això, metges, metgesses, infermers i infermeres de diversos hospitals van començar una iniciativa demanant a la població escriure cartes d’ànims als pacients que es comprometien a entregar-los-hi per fer la seva estada una mica més lleugera.

Aquesta va ser la proposta que vam fer a l’alumnat de 6è: escriure cartes d’ànims i suport als malalts de l’Hospital del Mar de Barcelona i de l’Hospital Germans Tries i Pujol (Can Ruti) de Badalona. Estem molt contentes amb la resposta de l’alumnat, ens han emocionat molt les seves cartes! I hem descobert una vessant d’ells que supera la part acadèmica i és el capital humà i el bon cor que tenen.

1 comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *