VIVIM UNA JORNADA ELECTORAL A LA CLASSE DE CICLE SUPERIOR

El dilluns  15 d’octubre de 2018 els alumnes de Cicle Superior de l’escola Mestral vam viure una Jornada Electoral per escollir el delegat o delegada del Primer Trimestre.

Abans però, per tal d’escollir el futur delegat o delegada de l’aula vam realitzar uns passos previs:

• Primerament, vam fer la nostra CAMPANYA ELECTORAL, aquesta va consistir en preparar una presentació tot explicant les nostres habilitats i els motius pels quals crèiem que seriem uns bons delegats.
  • Una vegada explicada la nostra campanya, vam realitzar el nostre CARTELL ELECTORAL, on sortia la nostra fotografia acompanyada d’un eslògan i els vam penjar a la classe.

Aquests passos ens van permetre prendre una decisió sobre a quin company o companya escolliríem com a delegat o delegada.

Arribats al dilluns 15 d’octubre tan sols feia falta VOTAR, però per poder realitzar les votacions, havíem de seguir uns passos:

• Primerament, vam revisar el CENS de la classe de Cicle Superior, el cens són totes les persones que tenen dret a votar. En aquest cas érem tots els alumnes de la classe de Cicle Superior.
  • Una vegada havíem revisat el cens, per sorteig, vam escollir la TAULA ELECTORAL, aquesta seria la que vetllaria pel bon funcionament de les votacions.
  • Així, vam fer un sorteig i l’alumne del cens de major edat i el de menor edat van extreure un paperet que indicava quins serien els membres de la Taula Electoral.
  • Finalment quan ja vam constituir la Taula Electoral, tan sols havíem de votar. Per poder votar vam preparar unes butlletes on hi figuraven els noms de tots els companys i companyes i vam ubicar la urna a sobre d’una taula. Aquesta estaria custodiada pels membres de la Taula Electoral.

Ara tan sols calia votar!

Cadascú de nosaltres va poder dipositar, de forma anònima i lliure, la seva butlleta on hi figurava la nostra elecció. Mentre es realitzaven les votacions, els membres de la Taula Electoral anaven marcant al cens el nom de les persones que votaven, així també s’evitava que es pogués votar dues vegades.

Una vegada vam votar tots i totes, vam fer el recompte final, de manera que mentre el membre més gran de la mesa indicava els vots, el membre més jove anotava els resultats.

Així va ser com van sortir els ESCOLLITS.

Article escrit pels alumnes de Cicle Superior