CONVERTIM EL SOSTRE DE LA CLASSE AMB UN CEL DE NIT

Un dia a l’estona de lectura matinal, la Ranya es va adonar que en la revista que estava llegint i havia un article que parlava  de l’estrella Polar . En el moment de la conversa, la Ranya ho va compartir amb la resta de companys/es i vam estar parlant de les maneres que ens podem orientar si fem una cursa d’orientació al bosc.

Van sorgir idees molt interessants que ens han ajudat  a avançar amb el nostre projecte. Vam considerar que hi ha moltes maneres d’orientar-nos; amb el suport d’un mapa,  amb la sortida del sol i la seva orientació, la facilitat del GPS,  si ens volem orientar al bosc de nit ens podem guiar per  les estrelles… Aleshores ens vam engrescar i vam decidir que ens agradaria convertir el sostre de la nostra classe com el cel de la nit!

Ens vam organitzar en petits grups i ens vam imaginar com seria el sostre de la nostra aula i el vam dissenyar sobre paper pensant si li posaríem paper d’embalar  i de quin color, com faríem les estrelles o si faríem constel·lacions, quina tècnica utilitzaríem… També vam investigar amb els chromebooks sobre l’estrella polar i el punt cardinal que ens indica. Quan cada grup va posar en comú tota la informació, ens vam adonar que necessitàvem mesurar la classe de les Tanits per saber quants metres de paper ens cal per cobrir tot el sostre com si fos el cel de nit. Doncs així ho vam fer! amb les cintes mètriques al nostre abast, vam explorar i mesurar tota la classe! la llargada i l’amplada!

Però ep! Un grup comença a mesurar l’alçada… i ens preguntem… ens cal? Un altre va mesurar l’aula d’una manera diferent contant amb passes… També ens adonem que amb una cinta mètrica no podem mesurar tota la longitud de la classe i llavors les anem ajuntant per sumar la mesura total…

Ara ja tenim clar les mides reals de la nostra aula, després de les vacances de Nadal ens tocarà treballar de valent i transformar el nostre sostre tal i com hem acordat entre tots i totes.