Cedir, una nova actitud que volem fer nostra

A l’escola i a l’aula passem moltes hores convivint amb els nostres companys i companyes, junts interactuem i ens relacionem així com també aprenem plegats. No obstant, no sempre ens posem d’acord ja que som diferents i no tenim els mateixos interessos alhora que tampoc pensem de la mateixa manera, per això sovint podem tenir malentesos entre nosaltres i inclús alguns conflictes. A l’escola volem que aquestes situacions de conflicte siguin oportunitats d’aprenentatge per tal que els nostres infants puguin transformar aquestes situacions positivament.

Els Rovellons hem parlat molt al llarg del curs sobre aquestes situacions, en parlem en rotllana i tots junts amb la intenció d’escoltar-nos i ajudar-nos mútuament. Els contes ens acostumen a donar un cop de mà però aquesta darrera setmana ha estat un curtmetratge el que ens ha facilitat poder parlar-ne; “Bridge” de Ting Chian Tey.

Mentre el miràvem molts hem rigut, ens ha fet gràcia la reacció d’aquests animals. Tot i així, ens adonem i estem molt d’acord amb que la conducta de la primera parella no ens agrada i no és adequada doncs no ajuda a resoldre el conflicte que tenen entre ells, mentre que la segona parella arriba a posar-se d’acord sense problemes.

Com ho ha fet la segona parella per posar-se d’acord i evitar els malentesos i conflictes? “S’han mirat i han pensat què era el millor”, “El mapache se agacha y lo deja pasar”, “Si, no és egoista!”, “Potser és perquè han vist que ha passat amb l’ós i el reno…”, “El mapache l’ha deixat passar, és gràcies a ell”…

Ens adonem que l’actitud de l’ós rentador és la més adient per estalviar-nos problemes i conflictes però, què és el que fa? Com se’n diu d’aquest gest?… I descobrim una paraula nova, CEDIR! Sabem que costa, sobretot quan en mig d’un conflicte estem molt i molt enfadats, però ens adonem que… cedir és el millor que podem fer.

Entre tots anem definint la conducta de la primera parella i també de la segona, van sorgint paraules diverses, unes més positives que d’altres… Us recorda a algú la primera parella?… Alguns més valents que d’altres admeten que es veuen reflectits, nosaltres acostumem a reaccionar impulsivament i no cedim a la primera. Però intentarem incorporar aquesta nova paraula en forma d’actitud i reaccionar davant els conflictes fent-la servir.

Alhora que documentem aquest curtmetratge a la llibreta, entre tots anem confegint un mural que quedarà en un racó a la classe amb la finalitat que ens vagi ajudant a recordar aquesta nova actitud que volem fer nostra.

Cedir és cosa de grans i nosaltres ho som!