COMENCEM A CREAR LA CURSA

Per fi ha arribat el moment que tots i totes esperàvem! Ara que les Tanits coneixem molts tipus de mapes, ens sabem orientar amb la brúixola, sense de nit i també de dia, que hem investigat sobre els punts cardinals, que hem conversat, debatut, escrit i calculat, ja estem preparades per començar a CREAR LA NOSTRA CURSA D’ORIENTACIÓ!

Com ja us vam explicar, la nostra intenció era fer aquesta cursa al nostre bosquet, al que tant ens agrada anar, però a l’intentar fer un croquis del mapa ens vam trobar que era molt difícil marcar la vegetació (arbustos i arbres), per això vam decidir que la podíem fer a l’escola, ja que és un lloc que coneixem molt bé.

Així doncs, i amb aquesta idea, vam estar fent una llista de tot el que ens calia per crear aquesta cursa:

  • Saber on comença i on acaba
  • Quantes fites volem i com volem que siguin
  • Hem de crear el mapa (en volem dos, un per una cursa pels més grans i una altra pels petits, i a més a més volem que la dels grans tingui 5 recorreguts diferents pels diferents equips)
  • Crear el registre i pensar com ho hem de fer per saber que han passat per totes les fites
  • Explicar a les classes com funciona la cursa i saber si hi volen participar
  • Fer cartells de publicitat de la nostra cursa

A partir d’aquestes idees vam decidir fer quatre equips de treball: l’equip del REGISTRE, el de les FITES, el de la PUBLICITAT i el del MAPA.

Així que aquesta setmana ens hem posat a treballar-hi de valent. Cada equip ha començat a treballar sobre la seva feina, després de repassar les tasques de cadascun. Ens hem adonat que a vegades per prendre decisions un equip, ens hem de posar d’acord també amb altres equips o preguntar-los sobre les seves decisions. Així doncs, és un treball per equips però també és molt important que tots els equips anem molt coordinats.

Per això hem creat un full de registre d’activitat per cada equip, on al final de cada dia de projecte, cada equip escriu el que fet durant aquell dia i la tasca pendent amb la que ha de començar la següent sessió. Aquest full de registre dona una autonomia a cada equip i també és una manera que cadascú d’ells prengui consciència del seu propi procés i desenvolupament. A més a més també al final de cada sessió, cada equip explica el que ha estat fent, de manera que la resta de nens i nenes, encara que no estiguin treballant en aquell aspecte, estan al cas del desenvolupament del projecte i a la vegada poden fer també suggerències, valoracions i fer propostes de millora constructives.