Els Rovellons avancem amb la lectura matinal!

Aquest curs els Rovellons ens hem estrenat en la lectura matinal sense famílies, cada matí quan arribem de casa deixem les nostres coses personals al nostre calaix i agafem el nostre llibre o conte de lectura per entrar a l’aula i llegir.

A alguns ens agrada llegir més a la taula i a d’altres al terra, d’altres anem canviant en funció del dia (i dels amics i amigues!…); uns agafem llibres sobre temes que ens agraden i d’altres agafem contes de lectura amb històries noves per descobrir… Alguns anem buscant la lletra de pal, d’altres ens atrevim amb la lletra d’impremta i d’altres busquem bones il·lustracions amb les que gaudir…

Quan parlem de llegir ho fem sobre un procés complex, no és pas fàcil!, per això aquestes estones de bon matí ens ajuden a anar-ho practicant, adquirint i interioritzant. Per una banda, llegir vol dir extreure significat descodificant  les lletres en sons per després unir-los i formar paraules; però per una altra banda, també vol dir construir significat ja que elaborem una representació mental d’aquestes paraules i textos que anem llegint; és a dir, entenem comprensivament el que llegim. I, més tard, quan aquests dos processos els arribem a fer amb certa fluïdesa (extreure i construir), podrem llegir i emocionar-nos de múltiples maneres!

Els Rovellons acabem el primer trimestre arribant a llegir 20 minuts al matí, amb calma i esforçant-nos molt. Aquestes darreres setmanes alguns i algunes hem pogut sortir a “L’espai mitjà dels grans lectors” i canviar el nostre conte per un altre autonomament tal i com els nostres companys i companyes de passadís fan (des d’Alícies fins a Massagrans!).