Per buscar on és l’illa de la Palma, anem a buscar un mapa en el passadís de l’escola on els tenim penjats. Ens col·loquem davant del mapa i l’observem detingudament. Com que no el podem veure gaire bé, decidim emportar-nos-el a la classe i així tots i totes el podrem veure millor.
Ens col·loquem en rotllana i posem el mapa al mig on tothom el pot veure perfectament, i establim una conversa sobre el què veuen:
- Té lletres.
- Té molts colors.
- Hi ha unes ratlles ” que se rompen i que són agujeros de agua”. L’aigua marxa “por los agujeros” (aquí el Pinotxo que parla està parlant dels rius).
- Aquí hi ha uns planetes diferents (fa referència a les illes Canàries).
- Hem de mirar molt bé, per poder trobar la Palma, diu un nen quan portem estona mirant.
- Aquestes ratlles vermelles deuen ser la lava (fent referència a les carreteres).
- No! això no són ratlles, són caminets.
- Aquí hi ha unes bombetes (fent referència als fars).
- Aquí hi ha unes illes ( indicant les balears). Les illes estan envoltades d’aigua. M’ho va dir la mama.
- Veieu més illes? (mestra)
- Sí, aquí! ( indicant les Canàries).
- I quina deu ser l’illa de la Palma? (mestra)
- Mireu bé les lletres? (mestra)
Després de mirar i remirar, no hi ha manera de trobar la Palma i decidim demanar ajut a les famílies.
Entre tots i totes fem una nota per les famílies, fent servir les lletres de confegir. Anem descodificant mica en mica les lletres i les anem buscant en la safata i les col·loquem a la pissarra magnètica. Un cop tenim la nota feta li fem una foto i fem fotocòpies per tots i totes.
Podeu trobar més fotografies al DRIVE.
Comentaris recents