BUSQUEM ON ÉS L’ILLA DE LA PALMA

Per buscar on és l’illa de la Palma, anem a buscar un mapa en el passadís de l’escola  on  els tenim penjats. Ens col·loquem davant del mapa i l’observem detingudament. Com que no el podem veure gaire bé, decidim emportar-nos-el a la classe i així tots i totes el podrem veure millor.

Ens col·loquem en rotllana i posem el mapa al mig on tothom el pot veure perfectament, i establim una conversa sobre el què veuen:

  • Té lletres.
  • Té molts colors.
  • Hi ha unes ratlles ” que se rompen i que són agujeros de agua”. L’aigua marxa “por los agujeros” (aquí el Pinotxo que parla està parlant dels rius).
  • Aquí hi ha uns planetes diferents (fa referència a les illes Canàries).
  • Hem de mirar molt bé, per poder trobar la Palma, diu un nen quan portem estona mirant.
  • Aquestes ratlles vermelles deuen ser la lava (fent referència a les carreteres).
  • No! això no són ratlles, són caminets.
  • Aquí hi ha unes bombetes (fent referència als fars).
  • Aquí hi ha unes illes ( indicant les balears). Les illes estan envoltades d’aigua. M’ho va dir la mama.
  • Veieu més illes? (mestra)
  • Sí, aquí! ( indicant les Canàries).
  • I quina deu ser l’illa de la Palma? (mestra)
  • Mireu bé les lletres? (mestra)

Després de mirar i remirar, no hi ha manera de trobar la Palma i decidim demanar ajut a les famílies.

Entre tots i totes fem una nota per les famílies, fent servir les lletres de confegir. Anem descodificant mica en mica les lletres i les anem buscant en la safata i les col·loquem a la pissarra magnètica. Un cop tenim la nota feta li fem una foto i fem fotocòpies per tots i totes.

Podeu trobar més fotografies al DRIVE.