DESCOBRIM ON ÉS L’ILLA DE LA PALMA

A l’endemà de fer la nota a les famílies per poder-nos ajudar a buscar l’illa de la Palma, la majoria dels i les Pinotxos van portar amb molta emoció els deures fets, i molts d’ells i elles van saber ubicar perfectament en el nostre mapa on està ubicada l’illa.

Ens vam col.locar tots davant del mapa, i cadascú, va poder explicar davant la resta de companys i companyes com havia fet els deures i com havia descobert on era l’illa de la Palma, i ens l’assenyalava amb el dit en el nostre mapa.

A més a més de poder localitzar en el mapa on era l’illa, van sorgir d’altres informacions molt interessants que segurament ens seran de molta utilitat pel desenvolupament del projecte.

Noves idees:

  • A la Palma no podem anar amb cotxe.
  • Podem anar amb avió i vaixell.
  • Si volem anar amb cotxe, l’haurem de posar dins un vaixell.
  • Anar a la Palma és el mateix que anar 1000 vegades a Igualada.
  • A la Palma es fan els plàtans.

Podeu trobar més fotografies al DRIVE.

BUSQUEM ON ÉS L’ILLA DE LA PALMA

Per buscar on és l’illa de la Palma, anem a buscar un mapa en el passadís de l’escola  on  els tenim penjats. Ens col·loquem davant del mapa i l’observem detingudament. Com que no el podem veure gaire bé, decidim emportar-nos-el a la classe i així tots i totes el podrem veure millor.

Ens col·loquem en rotllana i posem el mapa al mig on tothom el pot veure perfectament, i establim una conversa sobre el què veuen:

  • Té lletres.
  • Té molts colors.
  • Hi ha unes ratlles ” que se rompen i que són agujeros de agua”. L’aigua marxa “por los agujeros” (aquí el Pinotxo que parla està parlant dels rius).
  • Aquí hi ha uns planetes diferents (fa referència a les illes Canàries).
  • Hem de mirar molt bé, per poder trobar la Palma, diu un nen quan portem estona mirant.
  • Aquestes ratlles vermelles deuen ser la lava (fent referència a les carreteres).
  • No! això no són ratlles, són caminets.
  • Aquí hi ha unes bombetes (fent referència als fars).
  • Aquí hi ha unes illes ( indicant les balears). Les illes estan envoltades d’aigua. M’ho va dir la mama.
  • Veieu més illes? (mestra)
  • Sí, aquí! ( indicant les Canàries).
  • I quina deu ser l’illa de la Palma? (mestra)
  • Mireu bé les lletres? (mestra)

Després de mirar i remirar, no hi ha manera de trobar la Palma i decidim demanar ajut a les famílies.

Entre tots i totes fem una nota per les famílies, fent servir les lletres de confegir. Anem descodificant mica en mica les lletres i les anem buscant en la safata i les col·loquem a la pissarra magnètica. Un cop tenim la nota feta li fem una foto i fem fotocòpies per tots i totes.

Podeu trobar més fotografies al DRIVE.

PRIMERES IDEES PEL NOSTRE PROJECTE D’AULA

Gairebé des del primer dia d’escola que els i les Pinotxos han mostrat molt d’interès per l’explosió del volcà de la Palma, i ja quan explicàvem els deures d’estiu, molts parlaven de la notícia del volcà que contínuament veien per la televisió.

Arrel d’això molts infants han anat portant dibuixos i maquetes de volcans i l’interès ha anat augmentant. Per tant, veient l’interès que els generava, vam creure oportú aprofitar-ho per engegar el nostre primer projecte d’aula.

Dilluns vam establir una conversa sobre el tema dels volcans i els i les Pinotxos van anar reflexionant sobre el tema i van dir coses molt interessants, i d’aquestes ens van començar a sorgir els primeres dubtes i vies d’investigació.

Aportacions dels infants:

  • El volcà “derrumba” les cases.
  • A les nits el volcà explota més fort.
  • El volcà ha explotat molt fort.
  • El volcà està a la Palma.
  • La Palma, està en un altre planeta, està lluny.
  • La Palma és una illa. Té molta aigua al voltant.
  • La gent agafa les coses de la seva casa.
  • La gent marxa ràpid perquè no els atrapi la lava.
  • Els nens i les nenes es queden sense joguines.
  • La lava baixa del volcà.
  • La lava està calenta.
  • Està bullint, que és més que calenta.
  • La lava és de color vermell i també una mica taronja i groc.
  • Quan la lava arriba als rius, crema els peixos.
  • La lava surt pel forat del volcà.
  • La lava i l’aigua es transforma en pedra.
  • La lava va molt poc a poc.
  • Nooooo! va molt ràpid.
  • La lava va pel terra.
  • Quan arriba al mar l’aigua es posa calenta.
  • La lava fa una paret de pedres de 10 metres.
  • I quan són 10 metres? (mestra)
  • Si arribés aquesta paret de lava a l’escola, la podria tirar a terra? (mestra)
  • Quants metres deu fer l’escola? (mestra)
  • La lava pot arribar fins aquí? on és la Palma? (mestra).

Pensem que el millor és començar buscant on és la Palma per poder ubicar on està el volcà i si està lluny o a prop de Vilanova del Camí.

Sortida de la tardor

El passat divendres els Pinotxos i els Tabalugues vam fer la sortida de la tardor al Parc fluvial🌳🌾🏞.
Vam caminar i observar el nostre entorn més proper i també varem recollir algunes pinyes, fulles i troncs.
Després d’esmorzar vam gaudir del parc de la Tirolina i ens ho varem passar pipa!!

Storytime – Pinotxos

This month we have been listening to two classic tales 📖:

Pinocchio👃 and the Three Little pigs🐷🐷🐷🐺.

After the stories we have been playing to some related games and have been acting the tales.

Photos coming soon…

4 ESTACIONS A PSICO

Aquest divendres passat hem jugat a psicomotricitat a partir de la metodologia d’estacions de joc. Aquesta sessió consisteix en repartir el material en quatre zones i dividir els i les Pinotxos també en quatre grups.  Cada nen i nena es posa un pitrall de diferent color i ens agrupem amb els infants que porten el mateix color que nosaltres. La Toni ens ha explicat en què consisteix cadascuna de les estacions i les directrius a seguir. Hem començat per un joc i, quan ha sonat la botzina, hem canviat d’estació, fins a passar per les quatre. Les estacions han estat:

  • Equilibri: havíem de saltar amb els peus junts d’un cercle a un altre, passar pels bancs fent equilibri, travessar el túnel d’escuma i fer una fila per tornar a començar.
  • Pilotes: havíem d’encistellar la pilota i tornar a la fila votant la pilota amb una mà.
  • Circuit: havíem de fer una tombarella a la màrfega, pujar per les espatlleres i saltar o baixar per la següent espatllera.
  • Xanques: havíem de calçar-nos unes xanques i, quan les dominéssim, fer ziga-zaga amb els cons fins arribar al final del circuit.

Aquesta activitat ens ha estat molt beneficiosa per tal d’anar adquirint l’estructura de joc reglat, així com per a establir un ordre a l’hora de jugar. Després de passar per les quatre estacions, ens hem guanyat una merescuda relaxació, que ens ha ajudat a tornar a la calma per marxar a casa.

Recordeu que teniu moltes fotografies al Drive i que heu de mirar amb nosaltres per a que us ho puguem explicar tot!

ENCETEM LES PROPOSTES D’APRENENTATGE

Aquesta setmana hem iniciat les propostes d’aprenentatge. Aquestes activitats de caire lúdic van destinades a ser autònomes a la vegada que didàctiques.

En un inici hem recordat les propostes del curs passat i el seu funcionament. Després hem presentat les propostes de Pinotxos, ja que són diferents de les de Patufets. Aquestes activitats les anirem introduint a l’aula de forma esglaonada per tal que els infants adquireixin els seu domini i siguin capaços de dur a terme la proposta de la manera més autònoma possible mentre la mestra dedica la seva atenció a un grup reduït, facilitant així una atenció més individualitzada.

Les propostes amb les que hem començat són:

  • Les construccions amb fusta: elaborem figures, representacions i construccions amb les fustes. Poc a poc anirem perfeccionant aquesta proposta fins que siguem capaços i capaces de representar diferents edificacions i finalitzem l’activitat dibuixant les nostres creacions.
  • El minimon: en aquest espai representarem històries a través de material divers de caire natural (pinyes, pedres, pals, petxines, etc). Deixem volar la nostra imaginació per tal de crear diferents escenaris i divertir-nos.
  • La taula de llum: amb material translúcid i de diferents colors, juguem amb les llums i els contrasts, així com amb la sobre posició dels colors i el resultat d’aquests experiments.
  • La missatgeria: donem intenció comunicativa gràfica per tal esforçar-nos per fer unes primeres paraules i dibuixos de qualitat, amb sentit. Les consignes bàsiques per fer una carta són posar el nom de l’emissor, del receptor, fer un petit dibuix i, en la mesura de les nostres possibilitats, afegir alguna paraula o petita frase. També ens esforçarem per cuidar-ne la presentació. Tot això implica reconèixer els noms del companys i companyes, provar-los d’escriure i també haver de pensar en alguna cosa bonica per dibuixar o escriure a la carta.

El primer contacte amb les propostes d’aquest curs i el nou material ha estat un èxit i ha generat una gran expectació i motivació extra en els i les Pinotxos. Més endavant introduirem més propostes.

Recordeu que anirem afegint més fotografies a les carpetes del Drive!

Songs and stories

Every week the Pinocchios are learning new songs and nursery rhymes.

During these last weeks we have been learning songs about animals 🕷🐳!!

And we also have listened to many stories: Pinocchio and two more catchy tales; one about sweets 🍬 and the other one about animals 🐦🐿🐠 and colours.

Keep learning!! 😁

EN PINOTXO

Podem trobar molts contes diferents del Pinotxo i diferents representacions d’aquest personatge. Alguns semblen més titelles, altres semblen nens de veritat…Trobem Pinotxos amb un nas ben gran i d’altres no tant, d’altres porten barret, o pantalons, d’altres no…

Cada nena i nen de la classe dibuixa com creu que és en Pinotxo, sense deixar-se cap part important del cos. Després de dibuixar-lo, el pintem amb les aquarel.les líquides.

Podeu trobar més fotografies al DRIVE.