ENCETEM LES PROPOSTES D’APRENENTATGE

Ja hem engegat les propostes d’aprenentatge! La setmana passada, l’Anna ens les va presentar una a una:

• La caseta.
  • El tren.
  • El vaixell pirata.
  • La taula d’experimentació.
  • Les mandales.
  • Construcció amb blocs de fusta.

Aquesta setmana, hem repasat les regles de cadascuna de les propostes, el número de nens i nens de cada activitat, com tractar el material, el procediment i resultat de cada activitat, com recollir,…

La dinàmica és senzilla i de seguida l’hem entés i posat en marxa. Seiem a la rotllana i escollim proposta, fins que està plena. Durant una estona, hem de romandre a la mateixa proposta, fins que la mestra ens avisa, llavors, podem canviar de lloc o continuar amb el que hem encetat si no l’hem finalitzat o volem continuar.

Mentrestant, un petit grup de nens i nenes treballa de forma més individualitza amb la tutora per tal d’avançar el projecte d’aula.

Les propostes són diferents del joc lliure, ja que aquestes tenen diferents propòsits o objectius. Durant les propostes d’aprenentatge, els infants van adquirint una forma de treball autònoma, on ells i elles regulen el seu propi procés d’aprenentatge. Aquestes activitats proposen un repte, adaptat a l’edat, on l’alumne té un objectiu que assolir.

Aquesta metodologia permet que la mestra pugui treballar amb una ràtio de 4 a 6 alumnes i donar així una atenció personalitzada i respectuosa amb els diferents ritmes i característiques individuals presents a l’aula. La resta d’infants, treballen autònomament i només precisen de l’ajuda de l’adult en moments puntuals.

Hem gaudit molt d’aquesta nova dinàmica i estarem atents i atentes a les noves propostes que ens ofereixin, ja que ens encanten els nous reptes!

Disposeu de més fotografies al Drive.