FESTA DE LA CONVIVÈNCIA

Aquest any s’ha pogut tornar a dur a terme la Jornada de la Convivència. En aquesta edició, el primer dia, ahir 7 de juny, els Massagrans van organitzar uns tallers per tots els infants de l’escola. Després d’esmorzar, els Petits Prínceps ens van explicar qui era la Marta Mata i per grups es van dibuixar moments de la seva vida.
També volem agrair especialment a l’Espai de Dansa “Auntempo” per haver-nos deleitat amb aquesta estona de ball tant bonica per tots els infants, les famílies i els mestres del Marta Mata.

I avui hem tancat la Jornada de la Convivència amb una sortida de tota la comunitat al Parc Fluvial. Ha estat un matí ple de convivència, natura i diversió. I també volem donar moltes gràcies a l’AFA perquè ens han obsequiat amb un gelat boníssim i ens ha anat perfecte per fer passar la calor!!

Sexualitat i menstruació

El dimecres vam tenir una xerrada sobre la sexualitat i la menstruació a càrrec de la Xènia Bertran. Primer vam escoltar atentament el que ens va explicar, on vam aprendre moltes coses diferents sobre els nostres propis cossos. Després vam poder modelar amb plastilina els genitals. I per últim, va poder veure com funcionaven els diferents estris per la menstruació.

Vam aprendre moltes coses interessants!!!

Tarda amb la Cristina

El dimarts 17 vam tenir una sorpresa molt bonica a la nostra classe. A través del projecte de Records, ens va venir a visitar la Cristina, la mestra de Mitjans. Els Massagrans van estar molt il·lusionats i contents. Vam poder parlar amb ella de diferents anècdotes, projectes i històries diverses. També va haver-hi moments que ens vam emocionar molt.

La Cristina ens va portar un poema que ens va fer reflexionar molt i també ens va llegir el conte El camí, un conte que llegia a mitjans, però que ara li hem trobat un significat més apropiat.

Treball amb el tangram

Aquests últims dies hem estat treballant amb les peces del tangram. El primer dia, vam fer diferents figures, moltes d’elles al principi ens semblaven impossibles. Però finalment, la majoria de nosaltres les vam poder construir. El segon dia, vam treballar les fraccions amb el tangram i vam respondre a la pregunta “amb quantes peces de cada tipus podem fer un tangram?”. I l’últim dia, vam poder treballar els percentatges, ja que van calcular quin percentatge ocupa cada peça al tangram. Al principi semblava molt difícil, però finalment tots vam entendre el procediment a seguir.

Tornar a ser petits

El 27 d’Abril vam anar a la classe de Pinotxos i Tabalugues per seguir amb el projecte de records d’escola. La Meri ens va explicar quines activitats fariem, ens vam dividir en dos grups uns a Pinotxos i l’altre a Tabalugues que hi havien diferents activitats. A Pinotxos hi havia 5 activitats que eran una amb figures de fusta, una taula de llum amb figures de plàstic, material del bosc per munta cosas, per crear unas mandalas i fer un dibuix en un paper amb ceres. A tabalugues també hi havia 5 activitats que eran la taula de llum amb sorra, fer una granja, fer dibuixos amb figures geomètriques , autoretrat amb aquarel·les

En finalitzar l’activitat, vam dir paraulas de com definiriem la tarda: tornar enrere, temps abans, torna a ser petits etc…

Ens vam sentir felices,petits,sentimentals,emocionats etc…

Alba, Irina, Esteban, Lucia, Eider i Laura

Dracs de Sant Jordi

El divendres 22 de maig de 2022 els Massagrans vam arribar a l’escola i ens vam donar una sorpresa quan vam veure la plastilina. La mestra Anna ens va explicar que per el dia de Sant Jordi teniem que fer un drac de plastilina per la comunitat de petits de l’escola Marta Mata.

Al acabar, tots vam anar al pati i ens van donar pa, tomàquet, oli, formatge, pernil dolç i llonganissa.

Quan vam tornar del pati vam escoltar el llibre que ens va explicar la Toni (la mestre de Tabalugues).

A la tarda vam agafar un Patufet i un Rovelló, vam seure pels cantons de la pista i li vam llegir els llibres als petits. Després vam fer l’intercanvi de regals que cada comunitat va fer. El petit li donava al mitjà, el mitjà al gran i el gran al petit. Finalment cada comunitat va llegir un poema.

Cloe, Eva i Adam

Percussió

Els dimecres al matí a l’hora de música continuem practicant la percussió amb els instruments reciclats. Alguns Massagrans van voler compartir el rap que hem realitzat a la classe amb el Pau. Després que el Pau escoltes el rap, vam decidir que podríem tocar els instruments mentre cantàvem el nostre rap.