Crominyó, un conte que ens trasllada a la prehistòria

Les Alícies estem immerses en la prehistòria, és una etapa que ens fascina i traslladar-nos mentalment a aquella època ens costa ben poc!

Aquesta setmana hem escoltat un conte ben especial, “Crominyó” de Michel Gay. En Crominyó és un nen que viu en una cova amb la seva mare i la resta de la tribu, com és petit no pot anar a caçar i s’entreté a la cova amb el que pot mentre fa grans descobertes. La història del Crominyó ens ha encantat, ràpidament hem tingut clar en quina de les tres etapes l’ubicavem ja que al llarg del conte tenim moltes pistes que ens ajuden a saber-ho. Tant ens ha agradat que l’hem volgut escoltar una segona vegada! Però aquest segon cop ha estat explicat pel Dan, un voluntari molt valent que s’ha atrevit davant la classe a improvitzar en castellà aquesta història.

Els homes de Cromanyó vivien al PALEOLÍTIC, s’alimentaven de la caça que constantment buscaven, per això no sempre vivien al mateix lloc i no existien els pobles o les ciutats… Dels animals ho aprofitaven tot! Menjar, roba, eines… inclús amb les cues es feien pinzells!

Com sempre, després de les nostres vivències i descobertes a l’aula, les documentem a la llibreta per tal d’anar construint el nostre projecte. Documentar allò que anem aprenent ens agrada molt i ho fem de maneres diferents, així aprenem a comunicar-nos, adquirim estratègies noves per tal de deixar constància del nostre procés d’aprenentatge alhora que donem valor a tot el que junts construïm.