Tornem a sortir al bosc!

El passat dilluns 30 de Novembre les Alícies vam tornar a sortir al bosc. Aquest cop vam anar bastant a prop de l’escola ja que només estariem al llarg del matí.

Després de posar els fulards i recordar alguns punts importants quan sortim junts d’excursió pel carrer, vam fer parelles entre nosaltres i vam sortir direcció el Parc Fluvial. De seguida ens vam adonar que el dia era més fresquet que l’última vegada i que els arbres estaven una mica més despullats a l’anar trepitjant fulles i fulles pel carrer. Un cop al camí de terra vam vorejar el riu, haviem d’anar atents ja que de tant en tant trovabem tolls d’aigua i fang degut a les pluges del cap de setmana. A l’arribar al pont vam girar a la dreta direcció el camp de futbol però de seguida vam tornar a girar per agafar un caminet de terra una mica amagat.

Unes passes més endavant vam trobar uns arbres ben alts i vam avançar entre ells fins arribar a una zona de canyes per entre les que també vam passar i… de cop i volta estavem dins un bosquet ple de vegetació i arbres ben alts i amb formes ben estranyes. Quines ganes de poder grimpar per ells! Però havíem d’arribar a una zona més ampla on esmorzar!

En una esplanada al final del bosquet vam aturar-nos a esmorzar i jugar una mica, des d’allà podiem veure el cementiri de Vilanova i bona part del bosc i camins que tenim a Vilanova. Després d’uns minuts ja demanàvem poder tornar allà on havíem vist les canyes i els arbres de formes estranyes!

Allà al bosquet vam estar una bona estona jugant; uns fent cabanes, d’altres grimpant i escalant, d’altres creant circuits i gimcanes entre els arbres…!! I arribats a l’hora de tornar cap a l’escola vam tornar a fer parelles i fila però, prèviament… vam demanar poder tornar a aquest bosquet amagat i màgic ben aviat!

Dos dies després de la sortida al bosc l’hem documentat a la nostra llibreta. Aquest cop hem hagut d’interpretar un mapa de Vilanova i localitzar la nostra escola i el bosquet on vam estar jugant. No va ser pas fàcil! Vam haver d’estar ben concentrats i atents als punts que ens donaven pistes sobre llocs que coneixem i que estan aprop de l’escola i del bosc (Mercadona… Camp de Futbol…).