Escola i família

La llar és l’entorn d’aprenentatge principal i molt influent, de manera que establir connexions entre la llar i l’escola és vital per a l’èxit de l’alumne. Famílies i escola hem de cooperar estretament en l’educació dels infants per tal de garantir la continuïtat educativa. Volem fer de l’escola un espai de trobada de mares i pares potenciant la seva participació i implicació en la vida de l’escola i com una font d’aprenentatge, dels seus coneixements i de les seves experiències.

Les famílies tenen l’oportunitat de participar en la vida social de l’escola:

Espais de participació:

• Entrada relaxada cada matí a la comunitat de petits (possibilitat d’estar-se amb els infants a l’aula).
  • Ambients.
  • Acompanyament a la piscina (cicle mitjà) i a les sortides.
  • Participacions puntuals en els diferents projectes de l’escola.

Espais d’acompanyament:

• Tertúlies per a pares i mares d’educació infantil: reflexió, debat i intercanvi sobre aspectes educatius d’interès. (AFA  i escola).
  • PAEF (Pla d’acompanyament a les famílies gestionat per l’Ajuntament).
  • Acollida a famíles nou-vingudes.

L’escola participa en el programa de l’Escola Nova 21 i ens han recomanat aquest vídeo per a les famílies per entendre com aprenen els vostres fills i filles. Us convidem a  visionar aquesta experiència d’unes famílies d’una escola que com nosaltres participa en el programa transformador d’Escola Nova 21.