Visita i tallers a l’Institut Bellvitge

Els passats dies 5 i 19 de febrer, els nens i nenes de l’escola La Marina van fer una visita a l’institut Bellvitge (http://www.ibellvitge.net/web/ ).

La jornada, que forma part del treball de transició entre la Primària i la Secundària que es porta a terme entre els centres públics del barri, els va permetre no només fer un recorregut per les instal·lacions del centre (aules de Primer i de Segon, aula de tecnologia, de Dibuix Artístic, laboratoris, etc.), sinó també parlar amb l’alumnat actual de l’institut, intercanviar-hi impressions i neguits; posar cara a alguns membres del nou professorat, i, en definitiva, el que és més important, veure l’institut  i la seva comunitat educativa (alumnat, professorat i PAS) en acció, amb el desplegament dia a dia del seu projecte educatiu.

La jornada es va tancar amb un taller impartit per professorat i alumnat (sempre que les obligacions de classe o de sortides dels darrers els permetessin ser-hi) del centre de Secundària. Durant el taller, a partir de la intercomprensió lingüística i d’ús dels aprenentatges en situacions de la vida real (Learning by doing), els nens i nenes varen aprendre una mica de francès, la segona llengua de l’institut, i, fins i tot, d’italià.

Els nens i nenes van seguir molt bé les diferents activitats i reptes que l’equip docent de l’institut els tenia preparats i que buscaven mantenir la capacitat d’atenció i d’interrelació i deducció de conceptes del nostre alumnat.

Si voleu veure les fotos de la visita, cliqueu AQUÍ.