Cos

Els reptes físics cooperatius

Els reptes físics cooperatius promouen la participació activa per mitjà d’una situació-problema, en la qual els alumnes són els protagonistes de l’aprenentatge, i desenvolupa una interdependència positiva que facilita el desenvolupament de les competències per a la vida (Cañabate, Casals, Guijosa i Vila, 2018).

Cliqueu damunt de la imatge per veure l’àlbum fotogràfic.

El joc pulsional

A l’escola acompanyem l’agressivitat natural (pulsió de vida), essent l’energia vital que ens fa anar enfora, cap a l’encontre amb el món, és polsar cap a cobrir les necessitats de supervivència, desenvolupament, creixement i realització.

Aquest impuls vital ens porta a explorar el món a través del propi cos saltant, corrent, colpejant, utilitzant la força corporal, etc. Però també expressant-nos a través de la veu, plorant, cridant, manifestant-nos. Aquest impuls d’anar cap al món és un impuls que ens dóna l’energia per explorar i de comprendre la nostra realitat. A més, és un gran camí que ens permet anar de l’acció externa a l’acció interna (el pensament), des del plaer de fer cap al plaer de pensar.