Junts fem escola

Sant Jordi a P5

Ahir, els nens i nenes de P5 vam anar a mirar i triar contes per la classe de les paradetes de Sant Jordi. Ara que estem descobrint el món de la lectura, ens encanta poder mirar, remenar i triar.

Per acabar de tenir un dia ben especial, vam comptar amb alguns dels companys de 5è que ens van fer un teatre de titelles de la Llegenda de Sant Jordi, i que bé que ho van fer! Però no només això, també vam fer amb ells un taller de titelles amb els personatges de la Llegenda.

Voleu veure com de bé ens ho hem passat? Mireu, mireu.

FEM LA MONA A P3

Al llarg de set setmanes cada divendres vam fer una visita a la Vella Quaresma i li cantàvem la seva cançó. Com li agradava molt ens deixava un ingredient per fer la mona.

Avui per fi ja els tenim tots i fem la mona!!   Mmmmm ens ha sortit molt bona.

EL MONSTRE DE COLORS

Durant aquest segon trimestre hem treballat les emocions des del conte “El monstre de Colors” d’Anna Llenas.

Algunes les coneixem i les sentim més que altres, hem parlat de les nostres experiències i hem fet jocs per guiar-les i comprendre-les quan les sentim.

Hem treballat l’ALEGRIA, la TRISTESA, la RÀBIA, la POR, la CALMA i l’AMOR amb el conte, i les hem ampliat amb el FÀSTIG, la GELOSIA i L’EMPATIA.

Ens ho hem passat molt bé i hem après moltíssimes coses!

 

Els alumnes de cicle superior investiguem el Riu Brugent ( La Riba, Alt Camp).

Benvolguts pares,
Avui, els alumnes de cicle superior, 5è i 6è, han realitzat una sortida pel Riu Brugent ( La Riba, Alt Camp), on han investigat el rius de casa nostra, sovint petits i amb poca aigua, on solen ser espais desconeguts.
Durant tot el dia, els alumnes han sortit a peu des de la Riba fins al refugi dels Masets, resseguint la vall del riu Brugent. Durant la tornada, han travessat tot el poble de la Riba per veure’n els antics molins de paper.

Durant aquesta sortida, els alumnes han treballat d’una manera lúdica i vivencial:

• Entendre la geologia bàsica de la vall i el procés de formació d’una font mitjançant una maqueta.
• Mesura de paràmetres físics del riu: amplada, fondària, velocitat i cabal.
• Comparació de les característiques de la vegetació de ribera i les del bosc mediterrani, mitjançant claus dicotòmiques.
• Recerca i classificació d’invertebrats al llit del riu.
• Descoberta i identificació d’algunes característiques dels molins de papers i fariners.

A continuació, us deixem un recull d’imatges del dia d’avui. Feu doble clic damunt de l’icona per veure-les.

                                                                          

L’HORT DE L’ESCOLA

De mica en mica l’hort de l’escola comença a créixer, i aviat ens donarà els seus fruits.

Cada dia els alumnes de l’escola surten una estoneta a cuidar-lo: reguen, treuen les males herbes,... I el que vam plantar agafa força i es va fent gran.

Ens fa molta il·lusió veure com brosta el cirerer, el presseguer, el llimoner, el taronger i l’avellaner. També veure com creixen les plantes aromàtiques i ens deleixen amb la seva flaire.

JOAN MIRÓ

Després d’un trimestre treballant Joan Miró, de fer-nos una disfressa xulíssima amb les seves tècniques i fer tot tipus d’obres d’art i escultures podem dir que som uns entesos en Miró i sobretot uns artistes!

Podeu fer un cop d’ull a algunes de les activitats que hem fet en l’enllaç de la fotografia següent.