Jocs de relaxació i gestió de les emocions a 3r

Aquest matí els nens i nenes de la classe de 3r hem fet l’activitat de jocs de relaxació i gestió de les emocions del PAE.

Hem fet un repàs de les emocions que ens acompanyen habitualment i ens hem aturat amb la ràbia, aquella emoció de color vermell que ens fa inflar-nos com un globus i de vegades fins i tot ens pot fer explotar.

És precisament això el que cal evitar, abans d’explotar cal que ens aturem i quina millor manera que amb la RESPIRACIÓ CONSCIENT.

Hem observat que agafant l’aire pel nas i treient-lo per la boca ens anem RELAXANT i aquesta ràbia va minvant fins que desapareix. Només si estem TRANQUILS podrem gestionar les nostres emocions.

Hem treballat també l’escolta i l’antenció amb un gong i ens hem adonat de que hi ha molts sons al nostre voltant, no obstant, només som capaços d’escoltar-los quan tenim una ATENCIÓ PLENA, AQUÍ i ARA.

Per últim hem estat parlant de la GRATITUD i del poder de les paraules. Hem descobert que AMOR, PAU i GRÀCIES són paraules molt poderoses i que ens poden aportar BENESTAR. Hem acabat el taller amb una activitat d’introspecció, on hem estat en silenci i mirant-nos per dins. Cada nen i nena ha agafat una pedra que s’ha emportat a casa de record.

Ha estat genial! Us hem posat algunes fotos, esperem que us agradin!