Qui som?

L’escola de L’Estany és una escola rural que forma part de la ZER El Moianès Llevant, això fa que l’organització i el funcionament de l’escola estiguin emmarcats dins l’estructura de la ZER i compartint projecte educatiu.

MISSIÓ

Volem que l’escola de l’Estany sigui un centre on compleixi les tres “p” d’una escola rural; sigui petita, de poble i pública (Joan Soler, UVic) i esdevingui un referent en la comunitat educativa de Catalunya. D’aquesta manera creiem que el millor és oferir una formació integral oberta a la comunitat educativa amb la voluntat de millorar la societat i pretendre que les persones siguin felices.

VISIÓ

El nostre centre aposta per un model de treball cooperatiu amb una filosofia d’escola inclusiva i amb un model pedagògic competencial on cada alumne aconsegueixi l’excel·lència en els seus resultats acadèmics i poder esdevenir un centre referent en la comunitat educativa de Catalunya.

Nosaltres proposem un lema per l’escola: participa educant, educa’t participant. Aquest joc de paraules ens inspira que per una banda la comunitat educativa és convidada a participar de l’escola i al mateix temps hi és educada; sempre demanant la participació.

VALORS

L’escola es viu de manera harmònica. Vol dir que s’hi respira una pau col·lectiva que al llarg dels anys s’ha creat una confiança mútua entre educadores, alumnes i famílies. El dia a dia al centre són moments privilegiats pels que hi som.

Cada dia és una aprenentatge per totes i seguim pensant que aquesta és la força de l’escola i tot un poble. Això és l’escola de L’Estany!

Els objectius del centre es concreten en el següent:

Àmbit pedagògic

• Millorar els resultats de l’alumnat al finalitzar educació primària

Àmbit social

• Millorar la cohesió social de la comunitat educativa

Àmbit tecnològic

• Fomentar l’ús de les TAC a les alumnes i mestres

ORGANIGRAMA DEL CENTRE

El centre tindrà com a màxim òrgan regulador el consell escolar presidit pel director de l’escola.  Aquest òrgan delegarà les funcions a l’equip directiu que amb un lideratge distributiu delegarà funcions al claustre i alumnes, i a les diferents comissions de la nostra comunitat educativa.