CAPITELLS

Els alumnes de l’escola L’Estany, durant el curs 2023-2024 han treballat en un projecte de gamificació del patrimoni cultural del poble. Un dels apartats l’han dedicat a apropar uns quants capitells del Claustre de l’Estany a les persones amb dificultats visuals. Han triat quatre capitells representatius del Claustre i amb l’ajuda de Steam4all han preparat unes reproduccions en gran format en plàstic. La idea es que aquests capitells es puguin tocar sense problemes, per poder reconèixer les formes que contenen. Per ajudar en el reconeixement dels capitells han gravat uns audios en català, castellà i anglès amb les descripcions d’aquests quatre capitells.

Si cliqueu les imatges podreu escoltar els audios. El quatre capitells triats son:

CAPITELL DEL SANT SOPAR

Aquest capitell representa el darrer sopar de Jesucrist amb els dotze apòstols. S’ha triat pel seu simbolisme religiós, que representa prou bé el sentit del claustre.

CAPITELL DE LA NOIA QUE ES PENTINA

Aquest capitell, de tipus costumista, ens presenta dues escena quotidianes dels vilatans de l’època. A l’esquerra una noia pentina els seus cabells i a la dreta dos enamorats s’abracen.

CAPITELL DEL LOGOTIP

Aquest capitell es un dibuix geomètric d’un nus creuat. Al claustre hi ha molts capitells amb formes geomètriques o de fulles. És el dibuix que va inspirar el logotip de la Casa de Cultura de L’Estany.

CAPITELL DEL BOU MÚSIC

Aquest capitell és una forma al·legòrica que mostra un bou tocant un rabec, instrument de música de l’ època, que recorda un violí.