Nova campanya contra els nius dels gavians a l’Escola La Vila

Un any més, l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós ha iniciat la campanya de retirada de nius de gavians en espais públics.  Així mateix, l’Ajuntament farà accions per a foragitar els gavians d’espais com la nostra escola, utilitzant vols de falcons i àligues.

Aquestes actuacions es realitzen durant tot aquest mes i fins a finalitzar el procés de posta d’ous dels gavians, abans de l’estiu.

El gavià argentat de potes grogues és una espècie pròpia de la zona costanera, habitual en ports i municipis litorals catalans. La seva proliferació provoca importants problemes de brutícia per l’excés d’excrements. A final de març, els gavians solen fer la posta i els polls neixen al cap d’unes quatre setmanes. Teulats, terrasses i balcons són llocs on aquestes aus acostumen a fer els nius. Davant d’això, l’Ajuntament de Palamós ofereix als particulars el contacte amb empreses especialitzades en la retirada de nius. Aquesta acció és important fer-la abans que neixin els polls. Si es fa després, el gavià es torna molt més agressiu i el problema s’allarga fins que finalitzi l’època de cria.

El gavià argentat de potes grogues és una de les poques aus que està en expansió per la gran quantitat d’aliment que pot aconseguir en l’entorn de les barques de pesca, camps de conreu i abocadors d’escombraries. Actualment se’n troben en llocs allunyats de la línia costanera, on fa uns anys no se’n veien.

Més informació a la web de l’ Ajuntament de Palamós