Anem al Port a veure el vaixell Astral de Proactiva Open Arms

Els alumnes de la comunitat dels grans del Projecte Existeixen els murs ? el proper dimarts 5 de desembre pel matí aniran a veure el vaixell Astral de l’ONG Proactiva Open Arms, un vaixell dedicat al rescat de refugiats al mar Mediterrani. En aquest projecte han treballat la situació dels refugiats. L’embarcació Astral ha participat en l’operatiu conjunt de cerca i rescat sota la coordinació de la guarda costera italiana.

La Generalitat, a través de l’empresa pública Ports de la Generalitat, col·labora en una campanya de sensibilització amb els refugiats que venen per mar, adreçada a les escoles de Palamós. Aquesta iniciativa, que està organitzada per l’ONG Proactiva Open Arms i finançada per la Fundació FC Barcelona, es durà a terme en les instal·lacions portuàries que gestiona Ports de la Generalitat al litoral català la propera setmana del 4 al 10 de desembre.

L’activitat consistirà en realitzar una sèrie de xerrades i activitats. El taller vol apropar a tothom el que aquest simbòlic vaixell ha viscut durant la seva missió i sensibilitzar sobre la crisi humanitària impulsant els valors de la solidaritat, tant a professionals del mar, apropant la realitat que es viu al Mediterrani i a l’Egeu; com a les escoles, promovent activitats que busquen sensibilitzar sobre les guerres, les causes de la pobresa i les desigualtats. L’objectiu és promoure la participació ciutadana i fomentar una educació basada en el diàleg, la convivència i la justícia, per tal de contribuir a formar una comunitat més cívica i tolerant a través de l’educació en valors com la integració, la solidaritat, la tolerància, l’ètica, el civisme, la democràcia, l’esportivitat i el joc net.

A la presentació que us adjuntem podeu veure la important tasca que està desenvolupant aquesta ONG amb els refugiats.

Podeu veure més informació a la web: www.proactivaopenarms.org/ca