Arriba la “tardor astronòmica” i els alumnes de 6è fem maquetes per representar-ho

Malgrat les altes temperatures que tenim dia rere dia, el passat 23 de setembre vam entrar oficialment a la tardor. Aprofitant l’avinentesa, aquests darrers dies l’alumnat de sisè ha refrescat conceptes estudiats anteriorment, com el moviment de translació de la Terra respecte el Sol, que provoca els canvis estacionals.

A partir de la lectura d’un article d’actualitat, que explica de manera científica els canvis estacionals provocats pel moviment de translació de la Terra, els alumnes han anat realitzant un seguit d’activitats. Han finalitzat el treball creant una maqueta del sistema Sol-Terra, en la qual s’observa molt clarament les diferències entre les diferents estacions (la durada del dia i la nit en cadascun dels solsticis i equinoccis, la incidència dels rajos solars als diferents hemisferis…). Hem vist com el grau d’inclinació de la Terra és el responsable d’aquest fet i amb l’ajuda dels transportadors d’angles hem aconseguit representar-ho.

Ha estat una activitat molt interessant i amb la que han pogut gaudir de l’aprenentatge. Us deixem algunes imatges de la mateixa (feu clic a la imatge següent):

(Properament enllaçarem les fotos de l’activitat amb el grup de 6èB)

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *