Reconeixement Projecte d’Innovació: Educació inclusiva a través de l’aprenentatge cooperatiu.

Des de l’any 2015 que el Departament d’Educació impulsa processos per a reconèixer Projectes d’Innovació als centres educatius.

S’entén per innovació un procés planificat de canvi i renovació que es fonamenta en la recerca, que respon a l’evolució social, que condueix a obtenir una millora en la qualitat del sistema educatiu i que pot ser transferible a la resta de centres educatius.
Com bé sabeu, des del curs 2014-2015 l’Escola la Font vam començar un camí per fer del nostre projecte educatiu una realitat on la inclusió, l’aprenentatge cooperatiu i el treball competencial fos una realitat.
De la mà de professionals de la UVic ens vam formar en aprenentatge cooperatiu, i hem estat capaços de fer realitat a les nostres aules uns espais d’atenció educativa d’alta qualitat. No sense dificultats, no sense reticències al canvi, no sense problemes…però mai defallint.
Aquest curs 2020-2021 com a director del centre vaig decidir presentar el Projecte Educatiu del Centre actual, anomenat “Educació inclusiva a través de l’aprenentatge cooperatiu.”, al reconeixement que el Departament d’Educació ofertava per reconèixer un projecte d’innovació.
Us vull informar que l’Escola la Font ha estat reconeguda el passat 26 d’abril com a centre que impulsa un Projecte d’Innovació. Aquest èxit col·lectiu ha de ser motiu de satisfacció per a tothom.
D’igual manera, us vull agrair personalment la vostra ajuda en el desenvolupament d’aquest projecte a l’Escola la Font. Sense totes i cadascuna de les persones que esteu rellegint aquest miisatge hauria estat impossible. Gràcies.
Us animo, doncs, a continuar treballant incansablement pels nostres infants. Tots ells es mereixen una educació pública de qualitat.
Espais de participació com la Xarxa Khelidôn, la Xarxa de Competències Bàsiques, la formació en atenció a la diversitat, la millora en els processos d’avaluació… han de ser els motors que permetin continuar avançant en aquest procés.
De nou, gràcies.