Vaga #8M

Benvolgudes famílies,

Davant la convocatòria de vaga general feminista d’aquest divendres 8 de març, us volem comunicar que, en ús dels nostres drets com a treballadors i treballadores, a la nostra escola hi haurà un seguiment important de la vaga que impedirà dur a terme l’activitat lectiva amb normalitat.

Entre d’altres reivindicacions lluitem per aconseguir:

• El reconeixement i la millora de les condicions laborals de les dones treballadores. S’ha de posar fi a la desigualtat laboral, la bretxa salarial i el sostre de vidre. Urgeix també requalificar les categories laborals, els llocs de treball feminitzats i els  complements que s’hi vinculen.
  • La desaparició de la discriminació en l’accés a l’ocupació per qualsevol raó, la disminució de la taxa d’atur de les dones i i la vulnerabilitat de la situació laboral i social a la qual es veuen sotmeses les dones sense garanties laborals i que no poden exercir el seu dret a vaga.
  • Mesures contra la precarietat laboral i l’alta taxa de contractes amb jornades parcials i de curta durada.
  • Processos de selecció públics i objectius (mèrits, currículums cecs, eliminació d’entrevistes) i de consolidació justos, també a les Administracions públiques.
  • Establir immediatament la jornada laboral completa de 35 h, com a primer pas per arribar progressivament a les 30 h.
  • El compliment efectiu de la Llei 5/2018 del dret de les dones a eradicar la violència masclista, per a la qual cosa calen recursos, formació i partides pressupostàries.
  • Modificar el Decret 1299 (2006) per incorporar-hi les noves malalties professionals tenint en compte la perspectiva de gènere, és a dir, la simptomatologia femenina, i adequar la informació sobre aquestes malalties.
  • Permisos per cura 100% retribuïts. Cal recuperar i ampliar els avenços en matèria de conciliació i combatre la minoració de retribucions com a conseqüència de les cures.
  • Derogar les dues reformes laborals.
  • La implementació d’una llei d’igualtat retributiva real, per combatre, entre d’altres, la desigualtat de les pensions.
  • Una educació feminista: cal més formació i més recursos per a una aplicació efectiva de la coeducació.
  • Extingir les privatitzacions i les externalitzacions dels serveis públics.

Al Departament d’Ensenyament, vora un 75% del personal docent som dones. Les lleis que s’aproven no són suficients, i alguns dels pocs avenços aconseguits en matèria de conciliació són paper mullat, entre d’altres raons per les constants retallades i mesures pressupostàries. Aquestes mesures regressives afecten especialment les dones, ja que són les que assumeixen les tasques de cura. S’haurien de dissenyar polítiques específiques per combatre el sostre de vidre i posar tots els recursos humans i materials per tal que el gaudi de tots els permisos no representi inconvenients organitzatius per als centres i es pugui atendre adequadament tot l’alumnat.

Veiem imprescindible una mobilització àmplia des de tots els sectors laborals i de tota la societat i que cal continuar evidenciant la necessitat de visibilitzar les desigualtats i discriminacions que continua patint la dona.  Raó per la qual cal continuar insistint en la coeducació com a eix transversal en el currículum educatiu.

Creiem fermament que la coeducació és indispensable per prevenir la violència masclista, educar en la diversitat i potenciar la riquesa i la igualtat real d’oportunitats per poder canviar els rols de gènere que després es tradueixen en: sostre de vidre, bretxa salarial, discriminacions i violències. Entenem que el feminisme és una eina essencial per al canvi, que interpel·la la interrelació i el treball cooperatiu entre l’alumnat, a partir de relacions de reciprocitat per combatre les desigualtats, per educar en valors; uns valors que posen en el centre la vida i la persona, cada nena i nen, cada noia i noi que tenim a les aules.

Per tot això considerem que la coeducació hauria de ser un eix transversal en el currículum educatiu i tots els centres haurien de comptar amb un coordinador o coordinadora per tal que la coeducació es traslladi a l’aula de manera real.

Per aquestes i moltes més raons, cal que continuem evidenciant la necessitat d’un canvi social, econòmic i de les condicions laborals. Cal recordar que cada dia és 8 de març, per la qual cosa ens reafirmem en la necessitat d’acompanyar el moviment feminista en una convocatòria de vaga general feminista de 24 hores.

Fem una crida a tota la comunitat educativa a participar activament  en aquest moviment, donant suport a la VAGA GENERAL del dia 8 de març  en defensa dels drets de les dones.

L’escola complirà amb el decret de serveis mínims dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Família, 3 mestres i 1 membre de l’equip directiu.

Les activitats extraescolars queden anul·lades.

Els serveis de menjador i Bon dia, no queden afectats.

La direcció de l’Escola Lacustària

Llagostera, 7 de març de 2019