AQUESTA SETMANA A L’ESCOLA… (del 2 al 6 de març)

A P4 treballem les matemàtiques de manera vivencial amb el cos i de manera manipulativa mitjançant jocs.

Els nens i les nenes de P5 han passat uns dies molt bonics en contacte amb la natura, gaudint d’experiències enriquidores i sobretot fent vincle amb companyes i companys, mestres i monitors de Can Maiol. Han estat uns dies fantàtics.

Els representants del Comitè Verd i de Convivència de primer van explicar l’ordre del dia de les dues reunions, tots reunits al pati.

Aquesta setmana ha estat mogudeta per als nens i les nenes de 2n. Hem començat les sessions de natació a la piscina de Cassà. Hi anirem cada dilluns durant 10 sessions. Acabarem com els peixos a l’aigua! I també hem anat de colònies! Ens ho hem passat d’allò més bé!

L’alumnat de 4t treballem el llenguatge computacional amb l’Scratch 3.0 a partir de reptes:

A 5è hem estat treballant les etapes de la història per grups, utilitzant el Chromebook per fer un treball amb diapositives:

Aquests dies les nenes i els nens de 6è hem experimentat amb la densitat de diferents líquids. Hem vist com l’oli es convertia en un “submarí”, pujava o baixava depenent de si hi afegíem aigua o alcohol. Sabeu per què?

També hem descobert la geometria de les taules. Repassant les taules de multiplicar, sovint fem descobriments, però el d’aquesta setmana ha estat fantàstic! Hem relacionat geometria i taules. Hem fet hipòtesis, hem provat i comprovat. I hem vist que cada taula es pot representar amb una forma geomètrica. Com es pot veure, les “mates” són divertides!

A més a més, el dissabte 7 de març, alumnes i famílies vam poder gaudir d’un partit del Girona F.C. amb el projecte:¨La grada Suma” del Consell Esportiu del Gironès. Aquest programa s’ha organitzat per educar l’alumnat en valors, mitjançant l’esport amb una transferència directa a la societat:

Aquesta setmana hem tornat a menjar fruita, molt ben repartida per l’alumnat de 5è.