Activitats a l’escola

Setmana cultural:

Durant aquesta setmana, a l’escola J.J Ràfols hem fet la setmana cultural:

La comunitat de grans el dia de Sant Jordi ha venut roses dolços i ha preparat una marató de contes pels nens/es de la comunitat de petits i mitjans.

El dimecres 24 d’abril, tots els alumnes de l’escola barrejats per comunitats, han treballat  la coeducació, les diferents unitats familiars. les diferents cultures, les diferents religions, l’aspecte i el gènere-afecte.

El dijous 25 d’abril   ha vingut la  Lolita Bosch, autora del llibre Chacahua, un poble amagat. Ha fet una xerrada sobre el seu llibre.

Divendres 26 d’abril, tota l’escola, ha anat veure l’obra de teatre, Bicicletalandia, que han preparat els nens/es de P-5 i per la tarda, l’espectacle de danses a càrrec de la Comunitat de grans.

Fer totes aquestes activitats  ha agradat molt als alumnes.. També han aprés moltes coses que no coneixien!!

DIA DE LA PAU

El passat 30 de gener, amb motiu de la celebració del dia per la pau i la no violència, van visitar-nos a l’escola la Pati i el Xavi per explicar-nos el projecte Vacances en Pau que es basa en l’acollida d’infants del poble sahrauí. Ens van transmetre la situació actual dels infants, la importància que suposa per ells tenir l’oportunitat de passar l’estiu lluny del desert i la seva experiència en primera persona com a família acollidora.

LA PRESENTACIÓ DEL CONTE: EL SENYOR RIU

La comunitat de petits i mitjans varem anar a la presentació del conte “El senyor Riu”.

El senyor Riu és un conte que vol sensibilitzar els infants sobre la realitat del cicle de l’aigua a través de la història d’un riu, que es presenta com un personatge misteriós que neix a les muntanyes, ens fa gaudir de la remor de l’aigua, ens dibuixa el paisatge, permet la vida dels animals i les plantes i finalment també fa funcionar els molins i les fàbriques i ens proveeix d’aigua per beure.