Els alumnes de 6è col·laboren amb la 5a Marató de Donants de Sang

Els alumnes de 6è han col·laborat en la cinquena Marató de donants de sang que es va celebrar aquest divendres passat a Tordera i que organitzava el Banc de Sang, Òrgans i Teixits . Aquesta col·laboració forma part d’un projecte pedagògic que es realitza a l’escola des de fa diversos anys conjuntament amb l’entitat. Els alumnes aprenen la importància de donar sang i la necessitat de les persones que generosament siguin donants. També coneixen els seus components bàsics i les funcions així com els diferents grups sanguinis i les seves compatibilitats. També poden conèixer el procés que se segueix i el tractament que es fa de la sang.

Els alumnes també col·laboren en el disseny d’un logo i un eslògan pel cartell publicitari i realitzen una falca radiofònica per animar a tothom qui pugui a participar a la Marató. Els alumnes també confeccionen un petit obsequi per agrair la generositat de les persones donants.

Enguany hi ha hagut 254 donacions, 32 de les quals de nous donants, i 24 oferiments. No s’han pogut superar les donacions de la marató de l’any passat, però tenint en compte el mal temps que va fer durant bona part del dia, el Banc de Sang i Teixits valora molt positivament aquestes xifres.