Informacions curs

HORARI

Els nens i nenes han de ser puntuals a l’hora d’entrar i sortir de l’escola. Tots els nens i nenes de l’escola, inclosos els més menuts de P3, inicien l’horari lectiu a les 9 del matí. Penseu que arribar tard suposa un trencament de l’activitat del grup, una dificultat per als companys d’aula i un problema d’educació d’hàbits per al mateix nen.

La puntualitat és un hàbit que cal educar.

Quan un alumne no pugui assistir a l’escola, o bé s’haurà de comunicar amb anterioritat o al matí a primera hora mitjançant una trucada a l’escola.

Tots els retards i faltes d’assistència s’hauran de justificar per escrit encara que s’hagi avisat de paraula (personalment o via telefònica). S’haurà de fer constar a l’agenda (Educació Primària).

El Departament considera falta injustificada si no hi ha notificació per escrit.

Recordeu que ELS PARES DELS ALUMNES NO PODEN PUJAR A LES CLASSES

 

Entrades 

Grup 
Espai-porta 
Horari 
Consideracions 
1r A i B
C/ Cinca 95 
09:05 
Un mestre obre la porta i els tutors recullen els alumnes del seu nivell al costat de la porta i els hi posa gel hidroalcohòlic.
2n A i B
C/ Cinca 95
09:00 
3r 
C/ Cinca 85 (a) 
09:05 
4t 
C/ Cinca 85 (a) 
09:00 
5è 
C/ Cinca 85(c) 
09:05 
6è 
C/ Cinca 85(c) 
09:00 
P5 A i B 
C/ Cinca 75
09:00 
La conserge obre la porta i els tutors recullen els alumnes del seu nivell al costat de la porta i els hi posa gel hidroalcohòlic
P4  A i B 
09:05 
La conserge obre la porta i els tutors recullen els alumnes del seu nivell al costat de la porta i els hi posa gel hidroalcohòlic
P3 
09:00 
Els pares els acompanyen a la porta de l’aula*
Els alumnes que arribin fora de l’horari d’entrada hauran d’entrar per la porta Cinca 95(principal)
 Els alumnes que són d’acollida  entraran per la porta  Cinca 85 (a)

Sortides

Grup  Espai-porta  Horari  Consideracions 
1r A i B C/ Cinca 95  16:35  Les famílies recolliran els alumnes a la porta , esperant a fora el carrer. 
2n A i  B   C/ Cinca 95  16:30 
3r  C/ Cinca 85 (a) 16:35
4t        C/ Cinca 85 (a) 16:30
5è        C/ Cinca 85(c) 16:35
6è  C/ Cinca 85(c) 16:30
P5  C/ Cinca 75 16:30  Els pares els recolliran a la porta de l’aula *
P4  16:35  Els pares els recolliran a la porta de l’aula*
P3  16:30  Els pares els recolliran a la porta de l’aula*
 Els alumnes que fan acollida  els recolliran a: porta pati Cinca 85 (a)

Per evitar aglomeracions, l’acompanyament dels infants a l’escola el farà una única persona. Les persones que portin i recullin els alumnes hauran de guardar també les distàncies fora de les instal·lacions fent una fila i portar mascareta.

La sortida de les 12:30 i l’entrada de les 15:00 es faran a l’horari habitual atès el reduït nombre d’alumnes que dinen a casa. Tots els alumnes de Primària sortiran per la porta del Carrer Cinca 95 i els d’E Infantil per la porta Cinca 75.

A l’entrada de l’escola els alumnes de primària hauran de dur mascareta. 

SORTIDA DEL COL·LEGI EN HORARI LECTIU

En cas que algú hagi d’arribar tard, no assistir o bé sortir abans d’hora, cal que ho comuniqui a la tutora o ho porti escrit a l’agenda. En cap cas cap alumne podrà sortir del centre, dins de l’horari escolar, sense l’acompanyament d’un adult autoritzat.

 

MATERIAL ESCOLAR

La quota de material i sortides es cobraran conjuntament repartides en tres cobraments(setembre, gener i abril) per domiciliació  bancària.

  • Infantil             60   €
  • Primària          55   €

El llistat de material i llibres es dóna el darrer dia de classe. Podeu trobar-ho també a la pàgina web del centre, a l’apartat de documents.

Si alguna família té dificultats de pagament d’alguna despesa…., preguem ho faci saber a secretaria per tal de trobar una solució satisfactòria.

 
PÀGINA WEB DEL CENTRE i  SECRETARIA
Per tal de poder seguir les activitats escolars dels vostres fills/es us convidem a visitar la pàgina web del nostre centre:

http://agora.xtec.cat/escolaignasiiglesias-bcn/

Adreça de secretaria: secretaria@escolaignasiiglesias.cat

A la pàgina web podeu trobar tota la documentació de l’escola.
RELACIÓ FAMÍLIES- ESCOLA

Normalment totes les cartes i comunicats que el Centre adreça als pares ho farà a través  correu electrònic, la pàgina web i dels alumnes. Recordeu regularment aquest fet al vostre fill/a perquè us arribi la informació puntualment.

A secretaria podeu demanar una còpia dels correus enviats, també ho podeu trobar a la pàgina web.

Tanmateix, us demanem que consulteu diàriament l’agenda dels vostres fills  o cartelleres de l’escola.

Les entrevistes amb els mestres es realitzaran dintre de l’horari escolar, cada tutor/a té una hora setmanal dedicada a les entrevistes que abans s’hagin concretat. Les entrevistes es sol·licitaran per escrit o per telèfon a petició de la mestra o dels propis pares.

La relació dels pares amb l’ escola i més concretament amb els mestres és molt important de cara a afavorir l’ educació dels alumnes. Perquè es pugui mantenir  una estreta col·laboració de mares i pares amb l’ escola, el nostre Centre té establerts diferents canals de comunicació.

Per tant recordeu que quan vulgueu tractar algun tema relatiu a l’educació dels vostres fills, és convenient seguir aquest itinerari:

  1. Demanar entrevista directament al mestre/a corresponent.
  2. Demanar entrevista al tutor/a.
  3. Podeu demanar entrevistes també a la cap d’estudis o al director. De tota manera és important que abans us entrevisteu amb els mestres que tracten directament als vostres fills/es.

Aquest curs hi haurà  dos grup de P5 que passen a 1r. Tal com es va informar a l’iniciar l’escolarització quan es comenci un cicle nou es tornaran a refer els grups classe, a partir  de les orientacions de l’equip docent.

Al llarg del curs es donaran els següents informes escrits sobre l’ avaluació dels alumnes.

  • Educació Infantil:

Primer informe: Febrer

Segon informe: Juny

  • Educació Primària

Primer informe: Desembre

Segon informe: Abril

Tercer informe: Juny

Com cada any els mestres tenim molt d’interès de fer una reunió  a començament de curs per poder-vos comunicar tot el que farem a la classe i el funcionament de l’ escola.

Consten de dues parts; una primera per explicar les normes de funcionament general d’ escola (assisteixen membres de l’equip directiu) i una segona per parlar de temes més concrets de funcionament, organització de la classe o del cicle, la programació i l’avaluació. És molt important la vostra assistència i participació activa en els temes generals de classe.

Les reunions d’aula es realitzaran al llarg del mes de setembre/octubre, us n’ informarem puntualment.

FESTES ESCOLARS

A l’escola els mestres treballem amb els alumnes aquelles festes que millor s’ integren en la programació dels continguts curriculars.

Les festes a celebrar al llarg del curs són:

  • La Castanyada.
  • Nadal
  • Carnaval
  • Sant Jordi.
  • Festa final de curs

SORTIDES, EXCURSIONS I ACTIVITATS CULTURALS.

Les sortides, activitats culturals i excursions són activitats culturals  que organitza la pròpia escola per afavorir el desenvolupament integral de l’ alumne. Totes formen part del Pla General de Centre.

Per les activitats que es realitzen fora del recinte escolar, és imprescindible la corresponent autorització escrita mitjançant l‘imprès que es fa arribar a les famílies a principi de cada trimestre En cas que un/a alumne/a no assisteixi a una sortida només es podrà retornar el cost de l’entrada individual, però no  el pagament de grup, autocars i monitors.

Per poder realitzar les activitats caldrà haver fet el pagament prèviament, i/o  haver parlat amb la direcció del centre per tal de trobar una solució( Normes d’Organització i Funcionament del Centre).

Es recomana  que l’ alumnat que per determinades raons no realitzi aquestes activitats:

  • Justifiqui la falta d’assistència.
  • Es quedi a casa.
  • Realitzi un treball en relació amb l’ esmentada activitat.

SANITAT

És  obligatori notificar immediatament qualsevol problema   de tipus mèdic de   l‘alumnat.

En tornar a la classe s’ha de justificar la baixa  per escrit (agenda E. Primària) i en el cas de malalties contagioses s’ha de portar l’ alta mèdica.

En cas d’al·lèrgia o  alguna intolerància caldrà informar-ne a l’escola i establir protocols d’actuació(Informe metge/ssa i autorització subministració medicaments).

Per administrar medicaments  als alumnes cal que el pare, mare o tutor  legal aporti a l’escola :

1.-  la recepta o informe del metge/ssa on consti: el nom de l’alumne/a, la dosi i el nom del medicament.

2.- full d’autorització de medicaments dels pares,  un escrit on es demana i s’ autoritza al personal del centre a subministrar el medicament. (El podeu trobar a la pàgina web)

3.- Cal  que sigui imprescindible  la seva administració dins de l’ horari lectiu.

EN CAS D’ACCIDENT

En cas d’un alumne accidentat s’avisarà a la família, perquè tan aviat com sigui possible se’n faci càrrec i si s’escau la família i/o els responsables de l’infant puguin prendre decissions a instància dels metges. Si fos necessari, per la urgència del cas, es traslladarà l’infant al centre d’assistència més convenient on es reunirà amb els familiars en la major brevetat possible.

  • Si l’accident es valora com a molt greu es telefonarà al 112.

El mestre/a o responsable de l’activitat podrà  prendre la decisió que cregui més adequada en cas d’urgència.

L’escola no disposa de cap mútua i utilitza els seveis de la S. Social tal com informa el Departament d’Educació

El protocol que es seguirà a l’escola en cas d’accident el podeu trobar a la pàgina web.

CANVI EN ADRECES I TELÈFONS

Quan es produeix algun canvi de domicili, telèfon o mail l’ heu de comunicar immediatament a la Secretaria de l’ escola per tal de fer les correccions informàtiques oportunes.

ESMORZARS

  • Creiem que per un bon rendiment escolar és important que els alumnes vinguin a l’escola havent esmorzat casa. Si porten esmorzar, que sigui lleuger, ja que en cas contrari a l’hora de dinar no tindran gana.. Aconsellem  que  els alumnes no portin l’esmorzar embolicat en paper de plata, ja que és molt difícil de reciclar.  Poden portar una carmanyola. A E. Infantil cal que estigui dins d’una bossa marcada amb nom i cognoms.
  • Us demanem que col·laboreu amb nosaltres no deixant que els alumnes portin a l’escola: caramels, xiclets, pipes, “quicos”, regalèssia…
  • Els dimecres i els dijous és el dia que tots els alumnes( E. Infantil i Primària) porten una peça de fruita per esmorzar.

 

ANIVERSARIS

A Educació Infantil us informaran a la reunió d’aula com es celebren els aniversaris en aquestes aules.

A partir d’Educació Primària ja no es realitza cap celebració a l’aula, per això us agrairem que no porteu caramels, o altres llaminadures pels alumnes.

A l’escola NO es donaran invitacions per a festes particulars d’aniversari.

BATES-Vestimenta

  • És obligatori dur bata a P-3, P-4 i  P-5, la portaran neta cada dia.
  • Els de 1r i 2n portaran bata pel menjador i per plàstica, se l’emportaran per rentar cada divendres i sempre que faci falta (tornant-la neta al dia següent).
  • De 3r a 6è cal tenir a l’escola una bata per fer plàstica.
  • Cal portar en tot moment una vestimenta adient per l’edat i l’activitat escolar que es realitzi.
  • Totes les bates han de portar una beta i han d’estar marcades amb el nom i cognom.

EQUIP PER FER ED. FÍSICA

P3-2n: – Equip per a Educació Física: xandall de l’escola (serà obligatori portar-lo els dies que tinguin classe i els dies de les sortides) i  sabatilles esportives. Els alumnes de Cicle Inicial han de portar una samarreta de recanvi i tovalloletes a dins d’una bossa.

3r-6è: – Equip per a fer Ed. Física: Pantaló de xandal, samarreta,  sabatilles esportives i roba de recanvi  (aconsellable el xandall de l’escola).

ALTRES RECOMANACIONS

Els alumnes no poden portar joguines, diners i/o objectes de valor no necessaris per a l’activitat escolar, per tal d’evitar pèrdues o desperfectes dels quals no ens en podem fer responsables.

Per evitar accidents, perills i negligències queda expressament prohibida la permanència en les dependències i patis del  Centre a totes les persones que no realitzin cap tipus d’activitat escolar o extraescolar.

Cada nivell disposarà de pilotes adequades i altre material de joc  per a la seva edat perquè puguin jugar durant les hores d’esbarjo i les hores del menjador. Per tant no han de portar cap pilota o joguina  de casa.

 

TELEFONIA MÒBIL

Degut a l’augment d’infants que disposen de telefonia mòbil i/o altres aparells electrònics,  cal establir unes normes d’ús. No es pot utilitzar a dins el recinte escolar en cap de les seves utilitats: fer o rebre trucades, prendre fotografies o imatges, jugar o escoltar música…etc. Si algun alumne el fa servir li serà retirat i s’informarà a la família per tal de recuperar-lo. Portar el mòbil a l’escola només s’entén en casos absolutament imprescindibles i caldrà establir conjuntament (alumne-família i tutor/a-direcció) l’ús i l’endreça.

 

FOTOGRAFIES I IMATGES

 

L’escola ha contemplat un seguit de festes i celebracions al llarg del curs on hi participa conjuntament tota la comunitat educativa. Durant aquestes celebracions es poden fer fotografies.

Exceptuant aquestes festes no està permès anar a les classes o als patis a fotografiar els infants i les seves activitats.

L’escola al llarg del curs fa fotografies de les activitats que es porten a terme i  es van posant al blog i al drive( cal contrasenya).

 

MANTENIMENT DEL CENTRE

 

Us demanem la vostra col·laboració per a tractar amb el vostre fill/a de la cura que ha de tenir del  Centre, del mobiliari i de l’entorn. El Centre és de tots i entre tots l’hem de cuidar

 

ROBA EXTRAVIADA

Al llarg del curs els nens i nenes perden molta roba que no està marcada correctament. Tota la roba que trobem i no podem saber a quin nen o nena pertany es posa al bagul d’objectes perduts. Per aquest motiu i a fi d’evitar acumulacions de roba extraviada cal que la roba i sobretot les samarretes i jaquetes estiguin marcades amb nom i cognoms.

ASSOCIACIÓ DE PARES I MARES

Totes les mares i pares d’alumnes de l’Escola tenen dret  i és recomanable pertànyer a l’Associació com a socis, amb el corresponent pagament d’una quota anual,  i amb la finalitat sempre de fer un servei a les famílies i a l’Escola.

Concretament l’AFA s’ encarrega de:

  • Col·laborar amb la dinàmica de l’ Escola i mantenir permanentment el diàleg família – centre.
  • Organitzar activitats complementàries:
    • Activitats extraescolars per a nenes i nens.
    • Gestionar la compra de llibres i xandalls.
    • ..

 

VENDA DE XANDALLS:

La venda de xandalls es realitzarà els primers dies de l’escola en el mateix centre i tots els primers dimecres de mes. Les entregues es faran a principis d’octubre.

 

ACTIVITATS ORGANITZADES PER L’AMPA

Al setembre es passarà  un full amb informació de les activitats extraescolars organitzades pel curs.

A l’octubre es farà l’assemblea general on es canviaran els càrrecs i on els pares podran assistir i apuntar-se.

Per contactar amb l’AMPA ho podeu fer:

 

Us recordem que el servei d’acolliment matinal funciona tot el curs de 7,30 h a 9h . En el cas dels nens i nenes de P3 recomanem s’iniciï de manera gradual.   Els dies 14,15, 16 i 17  de setembre no en podran fer us.

 

Per als nens i nenes eventuals cal insistir que el servei d’acolliment sempre és obert i en el cas del matí únicament cal entrar a l’escola i deixar el nen/a a càrrec de les monitores. Cal recordar que el servei d’acolliment és un cangur socialitzat per aquelles famílies que els hi convingui.

 

SERVEI DE MENJADOR ESCOLAR

 

La gestió i organitació del Servei de Menjador el realitza l’empresa 7 i tria. Per tant, per tot el que faci referència a aquest servei caldrà dirigir-vos a ells (funcionament, altes i baixes, menús, informes, rebuts, esporàdics…).

Pel què fa als dinars esporàdics caldrà apuntar-se de 9 a 10 h  a la coordinadora, en el  menjador de l’escola. Tel 685189822( de 9 a 10 h).

La inscripció, del servei de menjador es pot realitzar per Internet, a la web 7itria.cat i també omplint els documents que podeu  descarregar de la pàgina web. Per als infants que ja són usuaris no s’ha de  tornar a fer inscripció,  ja que amb el full de confirmació que han fet  n‘hi ha prou.

Els almnes de P3 els  dies 14, 15, 16  setembre no  podran fer ús del servei de menjador.

Preu:   el preu del temps de migdia (monitoratge i dinar) per al proper curs serà de: 6,33 €

Informació beques menjador http://www.edubcn.cat/ca/

Escola  Ignasi Iglésias