FESTA DE BENVINGUDA AL CURS 2019-2020

El dimarts 26 de setembre, al llarg de tot el matí, vam celebrar la festa de benvinguda al nou curs escolar. Aquesta festa la vam dividir en dues parts; un taller abans del pati i una activitat exterior després del pati. Unes activitats pensades per retrobar-nos tots després d’un llarg estiu i donar el tret de sortida al nou curs escolar.

Per a dur a terme la primera part, vam organitzar-nos per grups on els nens i nenes de tota l’escola estaven barrejats, excepte els alumnes de P3. D’aquesta manera, en un mateix grup hi havia nens/es de P4 fins a 6è. Un cop organitzats, vam començar a decorar amb tempera el tests de terrissa que havia dut cada alumne/a. Els nens i nenes van utilitzar temperes de colors i van deixar que la seva imaginació i creativitat fes la resta. La veritat és que van quedar uns testos molt originals i molt vistosos, i els més menuts van poder comptar amb l’ajuda dels més grans de l’escola. Mentre deixàvem que els testos s’assequessin al sol, vam esmorzar tots plegats a l’aula i vam sortir al pati a gaudir d’una estona d’esbarjo.

Després del pati, ens vam tornar a reunir per grups a la pista de l’escola i cada nen/a va portar el seu test decorat. Era el moment d’omplir el test de terra i plantar el bulb. Un cop plantat, van anar a deixar-lo a la zona de l’aparcament de bicicletes i patinets. Després, ens vam asseure per cursos a les grades de la pista per escoltar la presentació del nou curs escolar per part d’en Ferran, el director de l’escola:

Durant el curs encetarem l’any 2020 que està ple d’efemèrides, algunes bones i d’altres no tant, algunes d’elles per exemple són:

• 125 anys de la primera exhibició d’una pel·lícula por part dels germans Lumiere, a ParísFrança, inici del naixement del cinema mundial.
  • 20 anys del llançament de la popular consola PlayStation 2.
  • 15 anys del vídeo “Me at the zoo“, el primer vídeo pujat a YouTube(Jawed Karim).
  • 45 anys del fi de la Guerra de Vietnam, amb la derrota política dels Estats Units
  • 40 aniversari de l’estrena del videojoc Pac-Man.
  • 40 anys de la fundació del gegant de la noticies mundial con 24 hores d’informació continua CNN.
  • 75 anys de la primera prova atòmica de la historia, a Nou MèxicUU.
  • 75 anys del atac amb bombes nuclearsHiroshima y Nagasaki ocurrida en 1945.
  • 35 aniversari de la saga de videojocs Super Mario.
  • 40 anys del assassinat de John Lennon.
  • 250 aniversari del naixement de Ludwig van Beethoven.

L’ONU proclama 2020 com l’Any Internacional de la Sanitat Vegetal. La salut de les plantes és una condició indispensable per assolir la fam zero, la pobresa zero, el desenvolupament econòmic i la protecció del medi ambient. Les plantes són la base de la vida a la terra i hem de protegir els recursos vegetals del món de les plagues. Per això hem de tenir molta cura de les plantes de tot arreu, no només les dels testos, les del camp, del bosc, del riu… totes fan la seva funció i totes són importants per la nostra supervivència a la terra.

I per això fem aquesta activitat, hem decorat un test, hem plantat el bulb d’una flor, després creixeran totes les flors, totes diferents, totes de colors diversos, com tots nosaltres, tots som diferents però a la vegada compartim aquest temps a l’escola, compartim el creixement  personal, tant acadèmic com humà de tots nosaltres, perquè com les plantes estem aquí per créixer com a persones, no només per aprendre continguts sinó també valors, com el respecte per les persones, però també per les plantes i pel medi ambient en general. I és per això que l’Escola Forn d’Anells us vol ajudar en aquest creixement amb aquest equip fantàstic de mestres que ara us presentaré…

MOLT BON CURS ESCOLAR A TOTS i A TOTES, FAMÍLIES, ALUMNES i MESTRES!