Recomanacions d’estiu de 1r

RECOMANACIONS D’ESTIU-CICLE INICIAL-PRIMER NIVELL

Barcelona,  juny de 2019

Benvolgudes famílies:

En arribar les vacances els nens i nenes podran gaudir de moltes estones lliures, que fins i tot de vegades no sabran com omplir. És important que juguin i que es diverteixin, que aprenguin coses noves de tot el que els envolta, però també els anirà molt i molt bé repassar els conceptes treballats durant l’any, per tal que no els oblidin i puguin arribar al mes de setembre recordant tot el que han anat aprenent.

Per això recomanem una mica de treball continuat per a l’estiu. Donada l’edat dels nens i nenes i els continguts bàsics treballats, us suggerim:

Repassar la lectura, dedicant una estona a la lectura en veu alta cada dia.

– Repassar la lectura, pel propi plaer de llegir. Podeu regalar als vostres fills i filles algun que altre llibre que ells triïn i que els faci gràcia de llegir, ells sols, a la fresca d’un jardí o a la nit, abans d’anar a dormir.

Repassar l’escriptura fent petites còpies en alguna llibreta, fent petits dictats o fent textos curtets a la llibreta diari, amb la idea de que siguin capaços de fixar-se bé en com s’escriu correctament cada paraula.

– Caldrà repassar també la numeració i els mecanismes de la suma, sense portar i portant-ne i de la resta, sense portar. Podeu fer-ho posant-los vosaltres mateixos unes quantes operacions en una llibreteta o, si voleu, utilitzar qualsevol dels quaderns que ja porten les operacions escrites, i que trobareu a moltes papereries, llibreries o centres de material escolar.

• Llibres d’anglès: repàs dels continguts treballats durant el curs.

• Codi del llibre d’anglès per  recordar el vocabulari treballat,. També poden escoltar les cançons, jugar amb les cartes que tenen a la carpeta.

• Veure alguns fragments de pel·lícules en versió original també ajudarà.

• També serà molt important que si viatgeu o visiteu qualsevol lloc, de la ciutat o del país, comenteu amb els nens i nenes tot el que s’hi pugui veure, ja que això enriquirà els seus coneixements globals de l’entorn social i natural.

• A la pàgina web de l’escola http://xtec.cat/ceipfontfargas/ trobareu els links per accedir a la xtec i a edu.365 on faciliten moltes activitats per a tota Primària.

Aquestes vacances han ser per a tots una nova oportunitat per passar més hores junts, per compartir vivències, per observar, per parlar i per aprendre coses noves.

Esperem que pugueu aprofitar molt bé aquest temps de vacances. Us desitgem molt bon estiu i esperem retrobar-nos tots plegats al setembre.

Ben cordialment,

Mestres de primer