Consell Escolar

Què és el Consell Escolar?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el control i gestió del centre.

Qui composa el consell Escolar ?

• El/la director/a del centre és el President/a del Consell Escolar.
  • El/la Cap d’Estudis.
  • 4 mestres representants del Claustre de professors.
  • 3 pares/mares escollits en les eleccions.
  • 1 pare/mare designat per l’AMPA.
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 1 representant del personal d’administració i serveis.
  • La secretària del centre, amb veu però sense vot.

Quines competències té el Consell Escolar?

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
  6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  7. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  8. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  9. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  10. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  11. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  12. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  13. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Requisits per ser membre del Consell Escolar:

Ser pare/mare d’alumne, presentar la candidatura i ser votat per altres pares/mares.

COMPOSICIÓ DEL CONSELL ESCOLAR:
  • Direcció: Anna Pegueroles (Directora), Aroa Cazorla (Cap d’Estudis), Oleguer Pujol (Secretàri)
  • Professorat:  Mar Herrera, Vanessa Guzman, Enric Lozano i Marta Elvira
  • PAS: Josep Muñoz
  • Representant Municipal: Elisabet Moya
  • Representant de l’AFA: Susana Vázquez
  • Representants de famílies i alumnat: Jéssica Escribano, Marga Luna, Olga López.