Gestió de casos de COVID-19

Segons el document Gestió de casos de covid-19 als centres educatius, actualitzat el 9 de gener de 2021, davant la detecció d’un cas positiu, s’estableix un circuit de gestió de casos diferenciat en funció del tipus d’ensenyament, segons si es tracta d’un cas esporàdic o no, i si l’alumnat i professionals dels centres estan immunitzats o no immunizats:

No immunitzats:

• No han passat la covid-19 en els últims 3 mesos.
  • No tenen la pauta de vacunació completa.

Immunitzats:

• Tenen la pauta completa de vacunació i han passat 14 dies des de l’última dosi.
  • Han passat la covid-19 fa menys de 3 mesos (amb prova diagnòstica que ho confirmi).
  • Han passat la covid-19 fa més de 3 mesos i tenen subministrada una dosi fa ≥ 14 dies, independentment del tipus de vacuna.

Alumnes d’educació infantil i d’educació primària

Casos esporàdics (4 positius o menys)

Alumnat immunitzat i no immunitzat
​Dia 0 – 1
  • Infants d’educació infantil (0 a 5 anys), el TAR es fa en el lloc que s’indica​ des de l’atenció primària (CAP, punt centralitzat, etc.).
  • Infants d’educació primària es fan el test en una de les farmàcies que participen en el Programa TAR.

La direcció del centre educatiu lliurarà una carta a l’alumnat del GCE que indiqui el lloc on cal fer el TAR.

Queda exempt de fer-se el TAR l’alumnat que ha donat positiu per covid-19 en els últims 3 mesos (90 dies)​ quan hi hagi un cas positiu al GCE, i pot​​ continuar anant a l’escola amb normalitat.

Realització de quarantena

Únicament s’indica fer la quarantena quan hi hagi 5 casos o més o un 20 % dels alumnes del grup que hagin donat positiu en un període de 7 dies.

En aquest cas, els alumnes immunitzats (amb pauta completa de vacunació o que hagin estat positius de covid-19 en els darrers 3 mesos) n’estan exempts i només fan la quarantena els alumnes no immunitzats del GCE.

Si un contacte estret té un resultat positiu al TAR, independentment del seu estat vacunal, passa a ser considerat cas i cal que iniciï el període d’aïllament.

La direcció del centre educatiu lliurarà una carta, a l’alumnat no immunitzat del GCE amb la indicació de fer la quarantena.​

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *