El curs de 5è de primària marca l’inici del cicle superior i representa una etapa de creixement significatiu tant en l’àmbit acadèmic com personal. A l’escola Eugeni d’Ors acompanyem aquest moment amb una mirada acollidora i exigent alhora, ajudant els/les alumnes a fer un pas endavant en responsabilitat, autonomia i implicació en el seu propi aprenentatge.
L’alumnat de 5è ja és capaç d’assumir tasques més complexes, de treballar amb constància i de reflexionar de manera més crítica. En aquesta etapa, aprofundim en totes les àrees del currículum amb continguts més elaborats i activitats que demanen un grau més alt d’organització i concentració.
El treball cooperatiu, els projectes interdisciplinaris, la investigació i l’ús de les tecnologies continuen essent eixos centrals del nostre model pedagògic. Afavorim espais on els/les alumnes puguin expressar les seves idees, prendre decisions i resoldre conflictes de manera dialogada, tot fomentant la convivència, l’empatia i el respecte.
5è també és un curs per descobrir noves responsabilitats dins l’escola i per començar a mirar el món amb una mirada més crítica i oberta. Des del centre i amb la col·laboració de les famílies, donem suport i eines als nens i nenes perquè esdevinguin protagonistes actius del seu procés educatiu, en un entorn de confiança i motivació.


