El Covid ens ha canviat la manera de funcionar de l’escola. Com a escola inclusiva, treballem cap a la plena inclusió i la participació efectiva de les famílies en els diferents espais i nivells de l’escola. Les nostres famílies estaven acostumades a entrar dins la vida de l’escola i compartir diferents moments amb els seus fills/es. A tall d’exemple, les nostres famílies ens ajudaven:
- al manteniment del jardí i l’hort
- al muntatge dels jocs de pati
- a la realització dels tallers família-escola
- a compartir espais de jocs amb els seus fills/es
- a participar en diferents exposicions orals…
Enguany, una de les estratègies per encoratjar el compromís de mares, pares i altres familiars amb el bon funcionament de l’escola ha estat la creació i el desenvolupament d’espais de formació que contribueixin no només al foment de les seves aptituds i habilitats educatives, sinó també a millorar el funcionament i la qualitat educativa del context escolar i comunitari.
Seguint unes mesures molt estrictes de seguretat enfront la pandèmia, s’han organitzat grups de 4 ó 5 familiars per cada grup estable de cicle superior. Els familiars comparteixen la formació amb el seu fill/a. La formació consta de tres sessions.
Aquesta formació està impartida per l’empresa Tresdosu i va dirigida a les competències transversals en tecnologia i eines TIC.