III CONGRÉS DE PETITS CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES

Aquest curs l’Escola El Temple ha continuat amb la seva participació  en el III Congrés Científic organitzat pel Grup d’Altes Capacitat de la UB; celebrat el dijous 16 de maig  al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. El congrés compta amb la participació d’altres 5 escoles de Catalunya, que són Escola Vedruna de Berga, Escola Monestir Santa Isabel de Barcelona, Escola Doctor Robert de Camprodon, Escola Magraners de Lleida i l’Escola El Temple de Tortosa.

Els nois i noies de 6è de les diferents centres són els protagonistes del Congrés Científic. Durant el matí s’organitzaran en diferents tallers de ciència, prepararan les ponències de la tarda, assajaran actuacions musicals i participaran en l’espai d’investigació per tot el museu. Totes les activitats que es duran a terme estan pensades des d’un enfocament científic i pretenen apropar als infants de primària a l’entorn d’un congrés de primer nivell.

Els projectes d’investigació que s’han presentat  aquest any, en les ponències de la tarda, giren en torn del tema central de l’aigua.  D’acord amb aquest gran eix temàtic, els nois i noies de l’Escola El Temple han exposat la seva recerca sota el títol “Lo nostre riu: l’Ebre; aportant conclusions, fruit de les seves investigacions sobre la seva història, procedència, anàlisis de qualitat i processos de potabilització i depuració entre altres.

El III Congrés de Petits Científics i Científiques és la principal eina metodològica competencial que ha ideat i creat el GAC de la UB, liderat per la professora Rosa Vela. L’acte ha comptat amb la participació de nombroses personalitats del món cultural, científic i universitari, a més de tots els membres del GAC de la UB i dels equips directius i docents dels diferents centres implicats. Tot un gran equip al servei de la ciència i dels infants per tal que la investigació i la recerca tinguin el lloc que es mereixen en el procés d’aprenentatge que es produeix dia a dia a les nostres escoles.

“Plantejar noves preguntes, noves posibilitats, considerar vells problemes des d’un nou angle, requereix imaginació crerativa i marca un avanç real en la ciència”.  Einstein