Vídeoblog literari Sant Jordi ’24

Durant aquestes setmanes prèvies a Sant Jordi, uns quants infants voluntaris de primària s’han sumat al projecte de fer un vídeoblog literari per celebrar la festa entre llibres. Van triar-ne un de la biblioteca de l’escola que els hi havia agradat molt i han fet uns vídeos recomanant-los.

És per això, que volem compartir amb tots i totes vosaltres l’enllaç a la carpeta on tindreu tots els vídeos, només heu de clicar la imatge. 

Esperem que gaudiu de la bona feina que han fet i que passeu una bona diada de Sant Jordi!

Sortida Tarraco Romana 1r i 2n

El passat dimecres dia 6, l’alumnat de 1r i 2n vam anar de sortida a Tarragona, per visitar la Tarraco Romana (l’antiga ciutat romana) on vam poder gaudir de les muralles, l’amfiteatre i el circ.

 

Caixa d’aprenentatge “Les plantes i la tecnologia”

Aquest curs a la Comunitat de Grans continuem fent les caixes d’aprenentatge dins de l’àrea de medi. Els alumnes de 4t, 5è i 6è treballen de manera cooperativa, afavorint així un aprenentatge competencial.

En aquest article us presentem una de les caixes, on es treballen sabers del tema de les plantes de manera interdisciplinar amb la competència digital (específicament amb la robòtica) i els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible).

Els/les alumnes han de pensar com podem utilitzar la tecnologia amb el món de les plantes (fent un repàs de la caixa d’aprenentatge del curs passat per anar generant idees). Se’ls demana que es centrin amb el tema de l’aigua, que pensin com la tecnologia ens podria ajudar a saber quanta aigua necessiten les plantes per no regar-les en excés i a estalviar aigua, tenint en compte la manca d’aigua que tenim en conseqüència de la sequera.

D’aquesta manera aprenem a programar una placa Micro:bit que ens ajuda a saber l’humitat que té la terra. La connectem amb un sensor d’humitat i la Micro:bit ens dona el número exacte que detecta, i sabem si necessita que se la regui o no. És realment sorprenent!