Comunitats

L’organització de l’Escola es basa en una estructura en grups heterogenis que respon a les necessitats evolutives dels infants i afavoreix la creació de vincles profunds i estables al llarg dels anys. Aquest model permet que nenes i nens, juntament amb les seves famílies i els equips educatius, comparteixin un mateix espai de creixement, aprenentatge i convivència. Cada comunitat esdevé un entorn acollidor i proper, amb un projecte educatiu propi que garanteix continuïtat, coherència i atenció personalitzada. A través de grups d’edats heterogènies, l’escola promou el respecte pels ritmes individuals, l’aprenentatge entre iguals i la participació activa en la vida col·lectiva, afavorint així un clima de cura, confiança i desenvolupament integral.

Comunitat de Petits: amb infants de 3, 4 i 5 anys, nenes i nens d’educació infantil i llurs famílies que juntament amb les mestres, educadors i educadores formen una comunitat on al llarg de tres anys establiran els vincles i les relacions que els permetran sentir-se part important de l’escola. Cada dia el joc els conduirà a anar descobrint com són i els permetrà establir vincles amb el seu entorn.

Comunitat de Mitjans: amb infants de 1r, 2n i 3r curs, les seves famílies i l’equip de mestres i educadors d’aquesta comunitat, aquí també al llarg de tres anys aprendran a ser i a compartir, a establir relacions importants amb els seus cohetanis i els adults, a posar-se reptes nous a descobrir com és el món que els envolta i a trobar respostes als dubtes i incerteses que els planteja la vida.

Comunitat de Grans: amb nenes i nens de 4rt, 5è i 6è curs, les seves famílies i l’equip de mestres i educadors d’aquesta comunitat que en els tres darrers anys de vida a l’escola gaudiran de ser com són i es proposaran reptes de millora, esdevindran crítics per investigar com és el seu entorn i poder actuar sobre ell amb la finalitat de fer un món més just i millor. Cada una d’aquestes comunitats funciona com un cicle autònom amb un projecte educatiu comú. Cada comunitat té una coordinadora de comunitat, una coordinadora d’atenció a la diversitat i una de les persones de l’equip directiu com a referent. Els infants treballen en grups heterogenis d’edat, això permet adaptar els ritmes escolars als seus ritmes personals, respectar els seus processos interns, potenciar l’aprenentatge entre iguals, fomentar les zones de desenvolupament proper, integrar diferents rols al llarg de cada comunitat (petit, mitjà, gran), establir vincles més estrets amb els seus iguals, aprendre a acomiadar i a retrobar, permetre una acollida molt més càlida per part dels adults i dels propis infants als nous grups, poder donar i rebre amb més qualitat, cuidar i respectar, tenir un clima molt més calmat i de major respecte i aprendre molt més els uns dels altres.

Grups heterogenis d’edat

 

 

Desplaça cap amunt
Ves al contingut