Pancake Day
25/02/20El Pancake Day se celebra al Regne Unit abans de començar la quaresma. A la nostra escola també l’hem celebrat. L’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior ha buscat diferents receptes de “Pancakes” per cuinar a l’aula. Cadascú ho ha planificat i ha preparat aquests vídeos de les receptes en anglès.
Les receptes són de diferents països atenent al tema de la Revista de la ZER: Els Països del Món.
Carnestoltes 2020
21/02/20Durant la setmana del 17 al 21 de febrer hem realitzat activitats relacionades amb la festivitat de Carnestoltes.
Cada dia hem complert les ordres del Rei Carnestoltes i aquest ens ha donat la benvinguda a l’escola a les 9:00 i a les 15:00.
Dimecres va ser el dia de l’Expomenjar on l’alumnat i les seues famílies van cuinar un menjar disfressat, tal i com hem explicat en l’article concret de l’Expomenjar 2020.
Divendres al matí, vam finalitzar la setmana amb una Rua pel carrers del poble conjuntament amb les famílies, on vam poder lluir les disfresses que havíem estat elaborant durant les hores de tallers. Este curs, tothom representava a un país atenent al tema de la revista de la ZER: Els Països del món. L’alumnat ha investigat el país i ha escollit un element representatiu. Així podíem trobar representats animals autòctons, menjars, edificis o escultures de països de tots els continents.
A la tarda, vam realitzar una gran festa amb disfressa lliure i xocolatada per a l’alumnat, famílies i gent del poble.
Expomenjar 2020
Durant la Setmana de Carnestoltes, des de fa 10 anys, celebrem la Festa de l’Expomenjar amb les famílies. La proposta va néixer d’una mestra en proposar per al Dijous Llarder que les famílies poguessin cuinar i disfressar conjuntament amb els seus fills/es truites amb els… Llegeix més»
Countries of the world. Africa – Mud houses
04/02/20Together we built a mud house like those in Africa.
Llums, ombres i colors
03/02/20L’alumnat ens continua sorprenent amb la invenció de personatges i representacions que els porten a expressar, pensar, crear i moure’s per l’espai, tenint en compte els efectes de la llum en els seus moviments. Ciència i poesia que actuen a la vegada en un espai de joc lliure i creatiu.
Dia Escolar de la No-violència i la Pau – DENIP
Dijous 30 de gener es van preparar al centre diferents activitats per celebrar el Dia Escolar de la No-violència I la Pau.
La jornada va començar amb una reflexió conjunta sobre el DENIP seguida d’un Kahoot on l’alumnat participava en equips. Va servir per indagar… Llegeix més»
Moments musicals de pati
23/01/20Hi ha dies a l’hora del pati, sobretot, els dies que ve el mestre especialista de música que tenim ganes de continuar tocant i experimentant amb els instruments. Ens agrada crear ritmes, inventar cançons i fins i tot ens animem amb una dansa.
Ioga Aeri
Sessió el cicle biològic de les papallones, 4 etapes: ou, eruga, crisàlide i adulta.
Llums, ombres i colors
23/01/20L’alumnat juga amb les seues pròpies ombres, experimenta amb la llum, viu la foscor, es planteja interrogants, desenvolupa la seua identitat i la intencionalitat dels seus actes… Aquesta vegada, els infants ens han sorprès amb la seua creativitat, inventant i representant una obra de teatre.
Ritme i percussió
22/01/20Ens encanta crear ritmes amb els xilòfons. Grans, mitjans i menuts ens sintonitzem trobant un ritme comú que ens transporta cap un viatge sonor i sensitiu.
Ioga Aeri
21/01/20El Meu, el Teu, el Nostre Cos
20/01/20A través del joc, l’infant experimenta amb el propi cos els patrons de moviment i d’orientació espaial.
On vivim?
Abans d’iniciar el Taller de Països del Món, que és el tema que treballem a nivell de ZER, hem realitzat una conversa amb l’alumnat sobre on vivim, la qual hem anat organitzant en un mapa conceptual.
Bastonets fluorescents
20/01/20El Tió ens va portar una caixa de bastonets fluorescents que ens permeten crear diverses formes i objectes en 3D.
Paissatge amb plastelina
17/01/20La plastilina és un material que diverteix i ajuda a donar forma a la imaginació. Estimula la creativitat dels infants, millora la seua capacitat de concentració i els tranquil·litza.
Al mateix temps que poden expressar l’artista que porten dins, la plastilina els ajuda en el seu procés d’aprenentatge. Aprenen diferents conceptes: colors, grandaria, ajuntar, separar, estirar, dividir, sumar,.. i ho fan jugant…la millora manera d’aprendre!
Moments de joc espontani
17/01/20Hi ha dies que quan realitzen l’ambient de joc i se’ls pregunta què volen fer, ens demanen poder realitzar puzles i jocs d’encaixos.
Aquests materials ajuden als infants a desenvolupar les seues habilitats cognitives, espacials i matemàtiques. Mentre intenten construir el puzle o encaixar les peces, estan millorant la seua habilitat de pensar i percebre el món en imatges. Mentre s’entretenen, reconeixen formes, colors i exerciten la memòria, recordant les peces que no encaixen per posar-les més endavant.
Ròbotica, WeDo 2.0
17/01/20El pack de Lego Education WeDo 2.0, agrada molt a l’alumnat. El pack els permet construir 12 models amb sensors simples i un motor. El robot construït es programa amb l’Scratch, un software educatiu lliure, una eina simple, fàcil i divertida.
Ioga aeri
15/01/20Iniciem les sessions de ioga aeri. Cada infant, al seu ritme, es familiaritza amb les teles. L’alumnat experimenta amb l’hamaca de tela realitzant algunes de les postures que ja coneix i també en crea de noves.
Taller Països del Món
Iniciem el Taller dels Països de Món buscant a la biblioteca els llibres que ens ajudaran a descobrir coses dels diferents continents i països.Els mapes i el globus terraqüi també ens van acompanyar durant la sessió.
L’alumnat s’ho va passar molt bé escollint el… Llegeix més»
Moments de joc
13/01/20El joc, a més d’aportar plaer, és una activitat que estimula, engega les habilitats cognitives dels infants i els permet el desenvolupament social i emocional.
El nostre rostre
10/01/20Moments de llums i ombres
10/01/20Letters from India
10/01/20Moments de joc
09/01/20Moment d’ambient de joc, on els infants poden escollir lliurement al joc que volen jugar. Avui han escollit un joc de taula on es posa en pràctica l’agudesa visual, la discriminació i la percepció visual. El joc es juga amb una carta on es representa un objecte i amb uns cubs de colors, els quals s’han d’apilar segons el dibuix de la carta.
FEM CAGAR AL TIÓ
20/12/19L’últim dia del primer trimestre, conjuntament amb les famílies, vam fer cagar el Tió. És una activitat que resulta divertida i emocionant per a tots plegats.
Our school
19/12/19L’alumnat de Cicle Inicial i Infantil mostra la nostra escola a l’alumnat d’Índia.
ARRIBA EL TIÓ
16/12/19El Tió ha arribat aquesta tarda i com que estàvem realitzant l’ambient de llums i ombres, l’hem decorat amb les ulleres lluminoses i ens l’hem emportat a la classe per fer-li una festa de benvinguda a les fosques i lluminosa a la vegada.
Our village
13/12/19Dins del projecte Delta to Mumbai, l’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem ensenyat el poble als nostres nous companys i companyes d’Índia.
Ho hem fet amb tres vídeos que donen a conèixer el Poble Nou del Delta: activitats per fer i llocs interessants per veure.
Information of Poble Nou del Delta:
Interesting places to visit in Nou del Delta:
Things to do in Poble Nou del Delta:
La Castanyada
21/11/19Aquest any, l’alumnat de l’escola hem decidit celebrar la castanyada d’una manera diferent.
Dijous 31 d’octubre, com cada any, havíem cuinat panellets el dia abans, vam rebre a la castanyera, vam cantar cançons i vam convidar a les famílies. Però com l’alumnat havíem d’escriure i interpretar el guió del teatre que condueix la festa, aquest any vam decidir que volíem que tractés sobre els esports. Cadascú va poder participar representant l’esport que més li agrada.
La tarda que va començar amb el discurs de les alumnes de 6è que aquest any acaben a la nostra escola, va acabar amb un berenar on familiars, alumnes, docents i la castanyera van gaudir dels panellets cuinats pels alumnes, castanyes torrades, sucs i altres fruits secs típics de la tardor.
Mandales de sorra
Els infants d’infantil i cicle inicial, un dia estava realitzant mandales amb sorra. L’alumnat de cicle mitjà i cicle superior, en veure-ho, van explicar a la mestra que, l’any anterior, havien realitzat un taller sobre Senegal i que havia vingut una persona cooperant que havia… Llegeix més»
Invents que ens han canviat la vida.
21/10/19El curs actual, hem decidit engegar l’ambient d’inventors/es de l’aula de cicle mitjà i superior, fent prèviament un mini projecte dedicat a l’invent que per a cada alumne/a ha resultat útil i que pensa que ha estat un gran avenç per a les persones. Des de l’inici de curs, hem estat investigant cadascú un invent que acabarà amb una presentació a la resta de la classe.
Tot va començar a partir de diversos jocs sobre invents que tenim a l’aula i de llibres relacionats amb la temàtica d’inventors i inventores. Després de jugar i llegir els llibres, cadascú va escollir l’invent que més curiositat ens feia i acte seguit ens vam posar a investigar. Després de recopilar la informació sobre l’invent escollit i el seu inventor/a, la vam plasmar en una cartolina que ens faria de suport per a la nostra explicació.
Aquest dilluns 21 d’octubre hem arribat a la recta final d’aquest mini projecte i tots i totes hem exposat el que hem descobert i après a la resta de companys/es. Després ens hem avaluat entre nosaltres amb l’ajuda d’una rúbrica i hem compartit i recollit propostes de millora.
Llums, ombres i colors
14/10/19Als infants els agrada experimentar amb les taules de llum i els materials que disposen. Els agrada crear mandales i composicions on l’efecte de la llum, combinada amb els colors i la composició, dona un altre efecte que no és visible quan obrim la llum.
El tacte de les escorces. Totes són iguals?
A la zona del pati gaudim d’un espai d’hort amb hortalisses i verdures. També tenim arbres fruiters i arbres de fulla caduca i perenne. En aquesta ocasió, dins del taller de la Tardor, hem volgut contactar a través del tacte amb els arbres que tenim… Llegeix més»