BENVINGUTS I BENVINGUDES A L’ESPAI WEB DE LA NOSTRA ESCOLA!                                      

Pancake Day

El Pancake Day se celebra al Regne Unit abans de començar la quaresma. A la nostra escola també l’hem celebrat. L’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior ha buscat diferents receptes de “Pancakes” per cuinar a l’aula. Cadascú ho ha planificat i ha preparat aquests vídeos de les receptes en anglès.

Les receptes són de diferents països atenent al tema de la Revista de la ZER: Els Països del Món.

Carnestoltes 2020

Durant la setmana del 17 al 21 de febrer hem realitzat activitats relacionades amb la festivitat de Carnestoltes.

Cada dia hem complert les ordres del Rei Carnestoltes i aquest ens ha donat la benvinguda a l’escola a les 9:00 i a les 15:00.

Dimecres va ser el dia de l’Expomenjar on l’alumnat i les seues famílies van cuinar un menjar  disfressat, tal i com hem explicat en l’article concret de l’Expomenjar 2020.

Divendres al matí, vam finalitzar la setmana amb una Rua pel carrers del poble conjuntament amb les famílies, on vam poder lluir les disfresses que havíem estat elaborant durant les hores de tallers. Este curs, tothom representava a un país atenent al tema de la revista de la ZER: Els Països del món. L’alumnat ha investigat el país i ha escollit un element representatiu. Així podíem trobar representats animals autòctons, menjars, edificis o escultures de països de tots els continents.

A la tarda, vam realitzar una gran festa amb disfressa lliure i xocolatada per a l’alumnat, famílies i gent del poble.

 

Expomenjar 2020

Durant la Setmana de Carnestoltes, des de fa 10 anys, celebrem la Festa de l’Expomenjar amb les famílies. La proposta va néixer d’una mestra en proposar per al Dijous Llarder que les famílies poguessin cuinar i disfressar conjuntament amb els seus fills/es truites amb els… Llegeix més»

Dia Escolar de la No-violència i la Pau – DENIP

Dijous 30 de gener es van preparar al centre diferents activitats per celebrar el Dia Escolar de la No-violència I la Pau. 

 
La jornada va començar amb una reflexió conjunta sobre el DENIP seguida d’un Kahoot on l’alumnat participava en equips. Va servir per indagar… Llegeix més»

Ioga Aeri

Sessió el cicle biològic de les papallones, 4 etapes: ou, eruga, crisàlide i adulta.

On vivim?

Abans d’iniciar el Taller de Països del Món, que és el tema que treballem a nivell de ZER, hem realitzat una conversa amb l’alumnat sobre on vivim, la qual hem anat organitzant en un mapa conceptual.

Paissatge amb plastelina

La plastilina és un material que diverteix i ajuda a donar forma a la imaginació. Estimula la creativitat dels infants, millora la seua capacitat de concentració i els tranquil·litza.

Al mateix temps que poden expressar l’artista que porten dins, la plastilina els ajuda en el seu procés d’aprenentatge. Aprenen diferents conceptes: colors, grandaria, ajuntar, separar, estirar, dividir, sumar,.. i ho fan jugant…la millora manera d’aprendre!

Moments de joc espontani

Hi ha dies que quan realitzen l’ambient de joc i se’ls pregunta què volen fer, ens demanen poder realitzar puzles i jocs d’encaixos.

Aquests materials ajuden als infants a desenvolupar les seues habilitats cognitives, espacials i matemàtiques. Mentre intenten construir el puzle o encaixar les peces, estan millorant la seua habilitat de pensar i percebre el món en imatges. Mentre s’entretenen, reconeixen formes, colors i exerciten la memòria, recordant les peces que no encaixen per posar-les més endavant.

Ròbotica, WeDo 2.0

El pack de Lego Education WeDo 2.0, agrada molt a l’alumnat. El pack els permet construir 12 models amb sensors simples i un motor. El robot construït es programa amb l’Scratch, un software educatiu lliure, una eina simple, fàcil i divertida.

Taller Països del Món

Iniciem el Taller dels Països de Món buscant a la biblioteca els llibres que ens ajudaran a descobrir coses dels diferents continents i països.Els mapes i el globus terraqüi també ens van acompanyar durant la sessió.

 

L’alumnat s’ho va passar molt bé escollint el… Llegeix més»

Moments de joc

El joc, a més d’aportar plaer, és una activitat que estimula, engega les habilitats cognitives dels infants i els permet el desenvolupament social i emocional.

Moments de joc

Moment d’ambient de joc, on els infants poden escollir lliurement al joc que volen jugar. Avui han escollit un joc de taula on es posa en pràctica l’agudesa visual, la  discriminació i la percepció visual. El joc es juga amb una carta on es representa un objecte i amb uns cubs de colors, els quals s’han d’apilar segons el dibuix de la carta.

Our village

Dins del projecte Delta to Mumbai, l’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem ensenyat el poble als nostres nous companys i companyes d’Índia.
Ho hem fet amb tres vídeos que donen a conèixer el Poble Nou del Delta: activitats per fer i llocs interessants per veure.

Information of Poble Nou del Delta:

Interesting places to visit in Nou del Delta:

Things to do in Poble Nou del Delta:

La Castanyada

Aquest any, l’alumnat de l’escola hem decidit celebrar la castanyada d’una manera diferent.

Dijous 31 d’octubre, com cada any, havíem cuinat panellets el dia abans, vam rebre a la castanyera, vam cantar cançons i vam convidar a les famílies. Però com l’alumnat havíem d’escriure i interpretar el guió del teatre que condueix la festa, aquest any vam decidir que volíem que tractés sobre els esports. Cadascú va poder participar representant l’esport que més li agrada.

La tarda que va començar amb el discurs de les alumnes de 6è que aquest any acaben a la nostra escola, va acabar amb un berenar on familiars, alumnes, docents i la castanyera van gaudir dels panellets cuinats pels alumnes, castanyes torrades, sucs i altres fruits secs típics de la tardor.

Mandales de sorra

Els infants d’infantil i cicle inicial, un dia estava realitzant mandales amb sorra. L’alumnat de cicle mitjà i cicle superior, en veure-ho, van explicar a la mestra que, l’any anterior, havien realitzat un taller sobre Senegal i que havia vingut una persona cooperant que havia… Llegeix més»

Invents que ens han canviat la vida.

El curs actual, hem decidit engegar l’ambient d’inventors/es de l’aula de cicle mitjà i superior, fent prèviament un mini projecte dedicat a l’invent que per a cada alumne/a ha resultat útil i que pensa que ha estat un gran avenç per a les persones.  Des de l’inici de curs, hem estat investigant cadascú un invent que acabarà amb una presentació a la resta de la classe.

Tot va començar a partir de diversos jocs sobre invents que tenim a l’aula i de llibres relacionats amb la temàtica d’inventors i inventores. Després de jugar i llegir els llibres, cadascú va escollir l’invent que més curiositat ens feia i acte seguit ens vam posar a investigar. Després de recopilar la informació sobre l’invent escollit i el seu inventor/a, la vam plasmar en una cartolina que ens faria de suport per a la nostra explicació.

Aquest dilluns 21 d’octubre hem arribat a la recta final d’aquest mini projecte i tots i totes hem exposat el que hem descobert i après a la resta de companys/es. Després ens hem avaluat entre nosaltres amb l’ajuda d’una rúbrica i hem compartit i recollit propostes de millora.

El tacte de les escorces. Totes són iguals?

A la zona del pati gaudim d’un espai d’hort amb hortalisses i verdures. També tenim arbres fruiters i arbres de fulla caduca i perenne. En aquesta ocasió, dins del taller de la Tardor, hem volgut contactar a través del tacte amb els arbres que tenim… Llegeix més»