Salut a l’escola

Paràsits

Si es detecten paràsits (polls) es comunicarà per correu electrònic amb una nota informativa sobre el tractament adient a seguir. En casos reincidents, s’aconsella que l’alumne resti a casa fins que s’hagi solucionat el problema.

polls

Subministrament de medicaments i absències per malaltia

Sempre que sigui previsible, cal que en cas que els/les vostres fills/es hagin de deixar de venir a l’escola per malaltia o altres motius, ens ho feu saber. És especialment important que comuniqueu a l’escola si el vostre fill o filla pateix una malaltia infecto-contagiosa, o bé té paràsits, i que no el/la porteu a l’escola si no té l’alta mèdica i ha desaparegut qualsevol risc de contagi. Caldrà presentar l’informe mèdic d’aquelles malalties que, per la seva simptomatologia, impedeixen seguir l’activitat lectiva ordinària. Caldrà justificar per escrit les faltes d’assistència. Els i les alumnes de 1r a 6è portaran la justificació a l’agenda.

Per norma general NO S’ADMINISTRARAN MEDICAMENTS A ELS/LES ALUMNES.

En aquells casos que sigui imprescindible aquesta medicació cal que s’aporti:

• Un informe mèdic on consti el nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament i on quedi clarament explicat que és imprescindible l’administració del medicament dins l’horari lectiu.
  • Una autorització (l’escola disposa d’un model) del pare, mare o tutor/a on es demani i s’autoritzi al personal del centre educatiu que administri al fill o filla la medicació prescrita, sempre que sigui imprescindible la seva administració en horari lectiu.

L’escola disposa d’un registre dels i de les alumnes amb malalties cròniques i/o al·lèrgies amb una fitxa adjunta amb les actuacions a fer en cas de situació crítica. Si un pare, mare o tutor/a notifica que el/la seu/seva fill/a es troba en aquesta situació cal que s’adreci a la Secretaria per emplenar la fitxa corresponent.

El personal del centre només podrà administrar medicacions quan això també podria fer-ho el pare, mare o tutor legal, sense una formació especial. En cas contrari, si la medicació ha de ser administrada per personal amb una formació determinada, caldrà que el centre es posi en contacte amb el Centre d’Assistència Primària més proper.

medicaments

Infografia COVID-19

Accidents:

En cas d’accident a l’escola,  procedirem de la següent manera:
1)     Si la ferida és lleu, la cura es farà a la mateixa escola.
2)     Si cal portar l’alumne/a al CAP o hospital es trucarà a la família.
3)     Si l’accident té una certa importància (contusió, fractura…), es portarà a l’hospital i s’avisarà a la família perquè se’n faci càrrec.

“Segons normativa, l’alumnat que cursa educació infantil i primària està cobert per la Seguretat Social amb la TSI pròpia i la família s’ha d’adreçar, amb aquesta targeta sanitària individual, al centre sanitari públic més proper del seu municipi i declarar que es tracta d’un accident escolar que s’ha produït dins de l’horari lectiu. Serà el CatSalut qui s’encarregui.”

Per més informació: Documents per a l’organització i la gestió dels centres